728 x 90

Jeep Wrangler FarOut: краят на дизеловата ера за Wrangler в САЩ

В Европа темата за дизеловите двигатели на Wrangler отдавна е приключена. Сега ерата на самовъзпламеняването отива към края си и в САЩ. С Wrangler FarOut марката Jeep представя последен специален модел с 3,0-литровия V6 EcoDiesel. Машината, използвана за първи път в Grand Cherokee, идва от италианския производител VM Motori, дъщерно дружество на Fiat от 2013

В Европа темата за дизеловите двигатели на Wrangler отдавна е приключена. Сега ерата на самовъзпламеняването отива към края си и в САЩ. С Wrangler FarOut марката Jeep представя последен специален модел с 3,0-литровия V6 EcoDiesel. Машината, използвана за първи път в Grand Cherokee, идва от италианския производител VM Motori, дъщерно дружество на Fiat от 2013 г. и съответно сега част от Stellantis Group.

Двигателят, който се монтира също в пикапа Ram 1500 и в последното поколение на Grand Cherokee, беше причина за висока глоба за групата Stellantis в САЩ през лятото на 2022 г., защото, също като при „дизелгейт“ на VW, беше подадена грешна информация за стойностите на замърсителите.

3,0-литровият V-6 EcoDiesel задвижва Wrangler FarOut с оборудване Rubicon. Мощността му е 260 к.с. по SAE, а максималният въртящ момент – 600 нютонметра. Специалното оборудване на последния дизелов Wrangler FarOut включва черни кожени седалки с червени акценти, LED осветление, разширители на калниците в цвета на каросерията и специални 17-цолови джанти. Голям „дизелов“ декор на предния капак също е част от изпълнението.

В САЩ Jeep Wrangler ще се предлага само с четири-, шест- и осемцилиндрови мотори с обем от 2,0 до 6,4 литра в допълнение към plug-in хибрида в 4xe, който се продава и в Европа. Последен бастион за дизела остава базираният върху Wrangler пикап Gladiator, който Jeep също предлага и на Стария континент (вижте галерията със снимки).

Дизеловите двигатели имат лоялни последователи – особено сред феновете на офроуда в САЩ. За тях в бъдеще ще има по-малък избор – Jeep задрасква V6 дизела от офертата за Wrangler. Двигателят никога не е бил предлаган за Wrangler в Европа, но задвижва актуалния пикап Gladiator, който също се продава и тук.

Източник: AMS.bg

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт