728 x 90

Jeep представя седем уникални концептуални автомобила на Великденското сафари

    Изцяло нова колекция от атрактивни, високоефективни и пригодени за най-тежките мисии извън асфалта концептуални автомобили ще бъде демонстрирана по време на 57- ото издание на традиционното Великденско сафари на Jeep в пустинята Моаб, Юта, от 1 до 9 април. Електрифицираната мощност и завладяващата проходимост са водещите акценти в тазгодишното събитие. Марката Jeep и дизайнерските екипи

    Изцяло нова колекция от атрактивни, високоефективни и пригодени за най-тежките мисии извън асфалта концептуални автомобили ще бъде демонстрирана по време на 57- ото издание на традиционното Великденско сафари на Jeep в пустинята Моаб, Юта, от 1 до 9 април. Електрифицираната мощност и завладяващата проходимост са водещите акценти в тазгодишното събитие. Марката Jeep и дизайнерските екипи на Jeep Performance Parts от Mopar създадоха единствени по рода си автомобили, способни да пълзят по скалите и да преминават през най-тежките терени. Тези уникални модели издигат на ново автомобилите със задвижване на четирите колела и доказват защо няма аналог на легендарните 4×4 възможности на Jeep.

    „Всяка година повече от 20 000 ентусиасти на Jeep се събират в Моаб, Юта, за Великденското сафари на Jeep, за да шофират в най-екстремните офроуд условия, в които нашите инженери продължават да подобряват способностите на нашите автомобили“, коментира Джим Морисън , старши вицепрезидент и ръководител на Jeep за Северна Америка. „Това е идеалното място да покажем нашите седем нови концептуални модела, защото именно с тези ентусиасти на Jeep ще можем да стигнем още по-далеч отвъд границите и ще получим отзиви за това къде искат видят марката Jeep в бъдещето.“

    Седемте забележителни концептуални автомобила на Jeep и JPP са оборудвани с набор от модерни задвижващи системи, които са доказателство за ангажимента на марката към свобода с нулеви емисии и лидерство в SUV моделите 4×4. „Нашето годишно събиране в Моаб ни позволява да покажем най-новата селекция от персонализирани и автентични части с доказано качество за Jeep Performance от Mopar“, каза Марк Босанак, старши вицепрезидент за Северна Америка на Mopar. „За разлика от всички други предложения за следпродажбени услуги, нашето нарастващо портфолио от фабрично тествани и поддържани части и аксесоари са специално проектирани да се справят с най-трудните терени на света.“

    Концептуалните автомобили на Jeep за Великденското сафари за 2023 г. са:

    Jeep Wrangler Magneto 3.0 Concept

    За трети път този офроуд звяр стъпва в Моаб. Когато дизайнерският екип на Jeep започна да работи по концепцията Jeep Wrangler Magneto, идеята винаги е била да се използва платформата за тестване и разширяване на възможностите на 4×4 електрификацията. Концептуалният Jeep Magneto 1.0 беше представен за първи път през 2021 г. като напълно електрически и високопроходим SUV с тихо и мощно сърце, предоставящо безкомпромисна тяга за катерене по скалите. Инженерите и дизайнерите създадоха автомобил с нулеви емисии с възможност за задвижване на Jeep 4×4, което осигурява нови нива на ефективност, отговорност към oколната среда и изключителна производителност на и извън пътя. Базиран на Jeep Wrangler Rubicon с две врати, Jeep Magneto разполага с изработен по поръчка електродвигател с аксиален поток и мощност 285 к.с., който работи до 6000 об./мин и е свързан с шестстепенна механична скоростна кутия за максимален контрол.
    Дебютът на концептуалния Jeep Magneto 2.0 през 2022 г. разшири обхвата на производителността още повече. Пиковият ампераж в задвижващата система беше от
    удвоен над два пъти до 600 ампера, което позволи на концептуалното превозно средство незабавно да доставя до 1150 Nm максимален въртящ момент към колелата (повече от трикратно по-висок от мощността на въртящия момент на предишната версия на концепцията) и 625 конски сили за най-сериозните предизвикателства при катерене по скали.

    Актуализациите на Jeep Magneto тази година включват нов, по-ефективен двигател, който повишава изходящия въртящ момент, както и актуализирано програмиране, което води до 20% увеличение на използваемата енергия и пробег. Също така нови са три избираеми от водача функции, които се възползват от предимствата на изцяло електрическото задвижване в сериозни офроуд ситуации:

    1. Изборът на мощност позволява на водача да избира между две настройки на мощността (стандартно: 285 конски сили/370 Nm въртящ момент; максимум:
      650 конски сили/1220 Nm въртящ момент).
    2. Двустепенният режим на регенериране на мощността позволява нормално шофиране, докато е изключен, или подобрена регенерация на спирачките с
      помощта на електрическия мотор, когато е включен.
    3. Агресивен режим на спускане по наклон може да бъде избран при движение с понижени предавки, за да предложи истинско шофиране с „един педал“ извън
      пътя в тежък офроуд.

    За високата проходимост допринасят предните оси Dynatrac 60 (съотношение 5,38:1), задните оси Dynatrac 80 (съотношение 5,38:1), 20-инчови офроуд колела с 40-инчови гуми (по външния ръб) за кални терени и персонализирано окачване с повдигане със 7,6 см. За по-лесен достъп при качване отворът на вратата е модифициран и изместен с 15 см. Новата B-колона също е преместена назад с 60 мм от стандартната, за да направи мястоза персонализиран ролбар. Предното стъкло е наклонено на 12 градуса назад, за да придаде на страничния изглед усещане за „срязан“ покрив. Jeep Magneto 3.0 има актуализирани цветови решения в чест на трите еволюционни версии на концептуалния автомобил. Мотивът Bright White и Surf Blue остават, но са съчетани с по-живи екстериорни детайли, включително червени акценти. Концептуалните предни седалки на Jeep Magneto 3.0 са облечени отново в наситена синя кожа и са украсени с червени акцентни шевове, за да съответстват на екстериора. Задните седалки са премахнати, а подът е облицован със специална материя за допълнителна функционалност и издръжливост.

    Jeep Scrambler 392 Concept

    Първоначално представен през 1981 г., Jeep Scrambler (CJ-8) беше първият кабриолет, компактен пикап на марката Jeep. Изключително мощен и многофункционален, този уникален малък пикап беше подобен на CJ-7, но се отличаваше с по-дълго междуосие от 261 см и дълъг заден надвес за увеличено товарно пространство. Четири десетилетия по-късно концепцията Jeep Scrambler 392 се основава на забавния, открит произход на CJ-8 с мощен характер. Въпреки че V8 двигател никога не е предлаган в CJ-8, концепцията 392 Scrambler предлага впечатляваща мощност и невероятен въртящ момент със своя 6,4-литров HEMI® V8 двигател (470 конски сили и 637 Nm въртящ момент). Концептуалният Jeep Scrambler 392, който започна като Jeep Wrangler Rubicon с четири врати, също набляга на изключителното представяне извън пътя благодарение на ниското си тегло, постигнато чрез персонализирана каросерия от въглеродни влакна. Трансформацията демонстрира новата естетика на Scrambler вече с две врати под открито небе. Предното стъкло е наклонено с 12 градуса назад и пасва на по-ниския покрив. Модифицираният силует напомня на хотрод с изрязан покрив. Една от най-вълнуващите характеристики на концепцията Jeep Scrambler 392 е новосъздаденият кит за въздушно окачване AccuAir, разработен за Jeep Wrangler и Jeep Gladiator. Тази система позволява регулируемо повдигане на окачването в диапазон от 3,8 см до 14 см и може да се настройва индивидуално в движение от контролер в кабината или чрез Bluetooth с голям обхват на безжична свързаност.
    Актуализираната каросерия включва ново разширение на предните калници и нов капак от въглеродни влакна. В средата на предния капак има тониран прозрачен панел, за да покаже сърцето на концептуалния Jeep Scrambler 392 – неговия чудовищен двигател с работен обем 6,4 л. Персонализираните предни и задни олекотени брони и новите разширители на калниците осигуряват допълнително пространство за по-голяма комбинация от гуми и колела. Концептуалният Jeep Scrambler 392 стъпва на 40-инчови гуми, обвити около персонализирани 20-инчови джанти. Джантите и куките за теглене са боядисани в боя Brass Monkey, същата като днешния Jeep Wrangler Rubicon 392. Екстериорът на концепцията е в зелен цвят Sublime, докато интериорът се откроява с персонализирани
    седалки с карирани сини вложки и зелени шевове.

    1978 Jeep Cherokee 4xe Concept

    Друго пътуване назад във времето води до тази концепция. Представен за първи път през 1974 г., Jeep Cherokee (SJ) беше спортна версия с две врати на Wagoneer и включваше седалки тип корито, спортен волан и пикантни детайли, предназначени да се харесат на по-млади, по-приключенски настроени шофьори. Година по-късно опцията Wide-Track беше налична с ключови подобрени функции, включително външни стикери, по-големи гуми, по-широки мостове, по-големи колела, предни и задни оси Dana 44 и интериор с повече удобства. За да отдаде почит на Jeep Cherokee SJ, дизайнерският екип на Jeep се зае да преосмисли емблематичния пълноразмерен SUV с модерен дизайн. Концептуалният Jeep Cherokee 4xe започва живота си като Jeep Cherokee от 1978 г., който е съчетан с Jeep
    Wrangler Rubicon 4xe от 2022 г. Оригиналният модел е силно модифициран и екстериорът съчетава автентичните пропорции с ярка и многоцветна боя от 70-те години. Докато концептуалният 1978 Jeep Cherokee 4xe изглежда подобен на ретро Jeep Cherokee SJ на пръв поглед, той се трансформира в модерен, електрифициран офроуд автомобил. Под капака концептуалният 1978 Jeep Cherokee 4xe разполага с усъвършенстваното задвижване на Jeep Wrangler 4xe, което осигурява уникално изживяване на пътя и извън него чрез комбинацията от два електрически мотора, високоволтова батерия и високотехнологичен 2.0 -литров двигател с турбокомпресор. Осемстепенна автоматична скоростна кутия е съчетана с раздатъчна кутия 4:1, за да достави повече от достатъчно мощност към 37-инчови гуми, качени на персонализирани 17-инчови джанти. Персонализираният интериор на 1978 Jeep Cherokee 4xe concept включва седалки тип корито с ниска облегалка, тапицирани с кожа. Задната седалка е заменена с четириточкова предпазна клетка, а в задното товарно пространство има резервна гума в пълен размер, в случай че офроудът стане прекалено див.

    Jeep Wrangler Rubicon 4xe Concept

    След преобладаващо положителната реакция към специалния цвят на екстериорната боя Tuscadero за лимитирано количество серийни автомобили Jeep Wrangler,
    дизайнерският екип на марката реши да поработи още върху този зашеметяващ цвят. Концептуалният Jeep Wrangler Rubicon 4xe притежава безкомпромисна електрифицирана офроуд проходимост в съчетание с невиждана досега цветова палитра и мощна тяга за всяко приключение. Екстериорът грабва окото с розова боя с акценти в гланцово черно, разпръснати върху предната решетка и рамките на фаровете. Характерната решетка със седем отвора е заимствана от новия модел Jeep Wrangler Rubicon 20th Anniversary, който подчертава персонализираната графика на предния капак със специален принт, който подхожда на
    интериорната тема. Персонализираните кожени седалки се отличават с фини пръски магента, които се появяват точно под перфорираната повърхност с животински принт. Гланцови черни акценти от лачена кожа могат да бъдат открити върху основите на седалките и ремъците за тяхното регулиране, докато металните елементи са перфектният щрих за добавка. Допълнителни краски в магента са поставени на редица места – дръжките на вратите, дръжките за хващане, както и маншоните превключвателя на скоростите и трансферната кутия. Черният лачен панел на таблото е украсен с тапицерия с цип, която разкрива слой
    розово кадифе отдолу. Офроуд проходимостта е увеличена с добавянето на кит за регулируемо въздушно окачване AccuAir, за да отвори достатъчно свободно пространство за масивните 37-инчови гуми, които са обвити около индивидуализирани 17-инчови черни джанти с гланц.

    Jeep Grand Wagoneer Overland Concept

    Преминаваме през хълмовете и през националния парк Canyonlands с крос трекинга 2023 Grand Wagoneer Overland Concept. Изцяло новите автомобили Grand Wagoneer и Wagoneer предефинират собственото си наследство и отвеждат първокласния SUV в неизследвани територии на комфорт и приключения. С идеята да позволи на водача да отиде където поиска и да прави каквото поиска, концептуалният автомобил издига офроуд пътешествията в нова орбита и в истинския стил на Grand Wagoneer. Концепцията Grand Wagoneer Overland използва изцяло новия 3,0-литров двигател Hurricane Twin Turbo 510, за да отведе търсачите на приключения по-далеч от утъпканите пътища. Той предоставя мощност от 510 конски сили и 680 Nm въртящ момент, като същевременно осигурява подобрена икономия на гориво в сравнение с атмосферните двигатели V8 и шестцилиндровите турбо двигатели на много конкуренти. Основната характеристика на концепцията е персонализиран скайлофт, прикрепен към горната част на покрива. Той е изработен от въглеродни влакна и се разгъва за около
    10 секунди отвътре с просто натискане нагоре с една ръка. За тази интеграция дизайнерският екип премахва втория и третия ред седалки. Най-задният люк на покрива е преместен, за да създаде подходящ и устойчив на атмосферни влияния вход от долната зона за сядане на третия ред до горното ниво скайлофт. За лесен достъп допринасят предна/задна плъзгаща се врата и малко стъпало, което също служи като използваема маса. Скайлофтът предлага оазис с контролиран климат, с пространство за спане за двама души и достатъчно прозорци, за да се насладят на панорамните гледки. Основното пространство в кабината отдолу е изпипано с внимание към най-малките детайли. Уютният интериор е допълнен с два големи пуфа за сядане, плюшено покритие на пода, възглавници и индивидуализирано вътрешно осветление. Има достатъчно място за съхранение на велосипеди, екипировка и всичко необходимо за приключенски пътувания. Отвън концептуалният Grand Wagoneer Overland е боядисан в индустриално зелено с акценти Gunmetal. Масивна лебедка Warn е добавена към предната решетка и включва два кита персонализирани лазерни светлини за превъзходна видимост през нощта. Издръжливият черен таван със специално покритие има фин оранжев оттенък, за да отдаде почит на безбройните количества екипировка, използвана от любителите на спортовете на открито . По-големите отвори за колелата, допълнителните разширения на калниците и специалните брони завършват външния вид, като му придават агресивен стил и отлични ъгли на проходимост в офроуд.. 35-инчовите гуми на концепцията са инсталирани върху специфични 18-инчови джанти, като осигуряват допълнително увеличение на просвета от 3,8 см.

    Jeep Wrangler Rubicon 4xe Departure Concept

    Тази концепцията се основава на емблематичния кокпит на открито на най-продавания и най-мощен PHEV автомобил в САЩ, комбиниран с иновативни и концептуални елементи от дизайнерския екип на JPP от Mopar. Позицията на резервното колело подобрява значително ъгъла на отдалечаване в сравнение със серийния модел Wrangler. Концепцията стъпва на 17-инчови джанти Vintage Bronze KMC Impact OL с 37-инчови гуми BFGoodrich и разполага с кит повдигащи пърформанс амортисьори BILSTEIN с увеличен ход и подобрена проходимост. Защитата на предната решетка със седем гнезда, въведена за първи път при Jeep Wrangler Rubicon 20th Anniversary Edition, е специално проектирана тръбна предпазна решетка, която се сгъва, за да създаде пейка за сядане на бронята – перфектно място за релакс за двама души. Отдолу има модифицирана броня Rubicon с лебедка Warn. Новите калници са проектирани специално за по-големи комбинации колела и гуми. Те разполагат с вградени подвижни капаци за дневни светлини за офроуд ентусиасти, които може да се нуждаят от допълнително пространство на гумите в екстремни офроуд ситуации. Дизайнерският екип продължава да проучва нуждите на клиентите за допълнително осветяване на зоната пред и около автомобила. Концепцията Wrangler 4xe Departure използва три 28-сантметрови LED светлинни тела, които се монтират на рамката към предното стъкло. Всяка светлина лесно се завърта настрани, когато предното стъкло е свалено надолу. Персонализираните тръбни релси под праговете осигуряват подобрена защита на каросерията и по-лесен достъп до повдигнатата кабина, докато тръбните врати JPP гарантират най-доброто изживяване на открито. Специални панели Molle, които се прикрепят към спортния ролбар, спомагат да побирането на допълнителни аксесоари. Задната тръбна врата предлага обърнати навън или навътре позиции на резервното колело. Когато то е обърнато навън, системата служи като удължител на товарното пространство. Когато вратата е обърната навътре, задният надвес е значително подобрен за тежък офроуд, а резервното колело е безопасно закрепено. Задното товарно отделение разполага с релси Jeep Rubicon Trail с връзки за съхранение на допълнителни принадлежности и характерна подложка за багаж JPP за всякакви атмосферни условия. Зашеметяващият екстериор в синьо Dark Harbor контрастира вътре в кабината с ярките хроматични повърхности за сядане. Дизайнерският екип използва зразителна цветова комбинация от светла кожа Acorn Squash Nappa в контраст с по-тъмна кожа Carnegie Hall кафява Nappa, подчертана с топли почти бели шевове Serafil. Синият цвят Dark Harbor продължава върху арматурното табло, което се отличава с различни акценти Vintage Bronze. Концептуалният Wrangler 4xe Departure разполага и с релса за аксесоари на арматурното табло за монтиране на телефони или камери. Капаците на педалите от неръждаема стомана JPP включват черни гумени подложки, добавящи повече сцепление. В допълнение дръжките за захващане на вратата JPP осигуряват лесно влизане и излизане. Новото винилово подово покритие JPP за тежки условия вече е налично за всички производствени автомобили Wrangler с четири врати (JL), а интегрираните подови сифони позволява лесно вътрешно почистване.

    Jeep Gladiator Rubicon Sideburn Concept

    Концептуалният Jeep Gladiator Sideburn, боядисан с впечатляващ цвят Solar Flash Yellow, изследва нови инструменти, предназначени за нарастващия интерес към офроуд приключенията. Той се задвижва от 3,6-литров двигател Pentastar V6 и разполага с повдигащ кит JPP (5 см) амортисьори BILSTEIN за увеличен ход на окачването и подобрена проходимост. Черните джанти HRE 17 с шест спици са обути с гуми BF Goodrich гуми с диаметър 37 инча. Защитата на предната решетка със седем отвора, заимствана от Jeep Wrangler Rubicon 20th Anniversary Edition, е също със сгъваема пейка за сядане и лебедка Warn под нея. За първи път при концепцията Gladiator Sideburn се прилагат специални JPP части, който предпазват капака на двигателя, челното стъкло и покрива от одрасквания на клони при офроуд. Допълнително към покривните панели са инсталирани комплект подвижни 28-инчови LED светлинни тела. Специфичният ролбар е изработен от леки въглеродни влакна и стомана, за да подобри пространството между кабината и товарния отсек. От страната на кабината е инсталиран рафт с връзки за преносими чанти и съхранение на вещи. Всяка чанта може да бъде заключена и обезопасена чрез осем налични примки за завързване. Четири T-образни релси в горната част на ролбара позволяват лесен монтаж на велосипед или каяк. Товарният отсек на концепцията Gladiator Sideburn е наистина уникален. Той разполага с интегрални Molle панели над и зад колелата за допълнително съхранение на предмети. В допълнение има контейнери, проектирани специално а съхранение на течности по
    време на офроуд приключения. В товарния отсек е инсталиран модифициран носач за резервна гума, който държи 37-инчово колело. Усещането за открито на концепцията Sideburn Gladiator е допълнително подсилено от наличните полуврати JPP, докато страничните степенки и специалните дръжките JPP подпомагат влизането в повдигнатата кабина. Отворената кабина разполага със седалки, подлакътник, маншон на лостовете за предавките, ръкохватка на ръчната спирачка и ремъци за отваряне на вратите в тъмна червено-кафява кожа Vienesse Relicate Nappa с нишка Soul-stopper. Персонализираната лайстна на арматурното табло носи 3D топографска карта на пейзажа на пустинята Моаб.

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт