728 x 90

Нови мотоциклети Honda дефилират в Милано

На провеждащото се в момента мотоциклетно изложение EICMA 2023 в модната столица на Европа Honda разкрива пълната си гама за 2024 г. Тя включва четири нови имена на модели и значителни подобрения за още четири мотоциклета. Два от тях ще бъдат оборудвани  с  технологията  E-Clutch. Това е първият в света напълно автоматичен мотоциклетен съединител с

На провеждащото се в момента мотоциклетно изложение EICMA 2023 в модната столица на Европа Honda разкрива пълната си гама за 2024 г. Тя включва четири нови имена на модели и значителни подобрения за още четири мотоциклета. Два от тях ще бъдат оборудвани  с  технологията  E-Clutch. Това е първият в света напълно автоматичен мотоциклетен съединител с много предавки. Лостът не е необходим при потегляне или спиране. Системата се активира още при включването на двигателя и управлява плавно потеглянето и спирането. По време на смяната на предавките се използва хармонизирана комбинация от работа с „полусъединител“, прекъсване на впръскването на гориво и контрол на запалването. Така се елиминира шокът по време на превключване. При желание за конкретен тип каране Honda E-Clutch може да се изключи и да ползваме лоста на съединителя както обикновено. Представена е и концептуална версия на следващото напълно електрическо превозно средство, предназначено да се включи към широката и разнообразна гама на Honda.

Нови CB1000 Hornet и CB500 Hornet

Това са нови машини от растящото семейство Hornet (Стършел) на Honda.

По-големият нейкид флагман ще бъде задвижван от пренастроена версия на редовия 4-цилиндров двигател от CBR1000RR Fireblade, осигуряващ пикова мощност над 110 кВт и повече от 100 Нм въртящ момент. Съчетан е с изцяло нова стоманена двойна рама, която предлага уникална комбинация от динамика в завои и стабилност на пътя чрез окачване Showa 41 мм. Електронните помощни средства ще работят чрез Throttle By Wire и ще позволяват на водача да избира между 3 режима на управление, показани на 5-инчовия TFT цветен дисплей. Дизайнът е изчистен и агресивен – суперкомпактни двойни LED прожекторни фарове и характерен за Hornet резервоар с голяма широчина отпред и радикално стесняване към седалката. Третият член на фамилията – CB500 Hornet  – ще стане част от гамата през 2024 г.  

Мощността и въртящият момент за 471-кубиковия двигател отговарят на максималните изисквания за лиценз A2 – 35 кВт и 43 Нм. Актуализираните настройки за впръскване на гориво подобряват усещането за ускорение от ниско ниво на оборотите.  CB500 Hornet вече разполага с HSTC за по-голямо спокойствие. Спецификацията на висококачественото шаси включва 41-милиметрови вилки Showa SFF-BP USD, заден амортисьор Showa и двойни дискове отпред с четирибутални апарати. Новият 5-инчов TFT екран предлага Honda RoadSync свързаност със смартфон.

Нов CBR600RR

Любимецът CBR600RR се завръща след 6-годишно отсъствие от европейската гама на най-големия производител на мотоциклети в света. Той съживява суперспортната категория в средния клас. Зареден с авангардна електроника и аеродинамика, вдъхновени от MotoGP, новият 4-цилиндров двигателят е значително модернизиран спрямо този от предишното поколение на модела. Осигурява максимална мощност от 89 кВт при 14 250 об./мин и 63 Нм въртящ момент при 11 500 об/мин. Новият електронен пакет е с 6-осен инерционен измервателен уред (IMU), който включва управление на газта, 5 режима на управление, ABS при завиване, 9-степенна система Honda Selectable Torque Control (HSTC), контрол на повдигането на предното колело, управление на повдигането на задното и сигнали за аварийно спиране. Електронният амортисьор на кормилното управление на Honda, приплъзващият съединител и бързият превключвател на предавките също са част от стандартното оборудване.

Нов NX500

Той е проектиран така, че да даде възможност на ездача да се наслаждава на всичко – от криволичещ път до чакълести трасета или приключение на дълги разстояния. Мотоциклетът надгражда популярността на базовия CB500X. Разполага с нов стил и набор от подобрения на спецификациите и производителността. Масата е намалена с 3 килограма до 196 кг. Допълнителни подобрения са и нов 5-инчов TFT екран, Honda RoadSync свързаност със смартфон и HSTC. Новите фарове също допринасят за освежаването на стила.

CBR500R

Входната машина към суперспортното семейство CBR на Honda също е значително подобрена за 2024-а моделна година. Напълно актуализиран, стилът, вдъхновен от Fireblade, включва нови фарове и задни светлини, както и преработена каросерия. Новите графики и цветове подсилват външния вид на CBR500R – „baby Blade“, а новите настройки за впръскване на гориво подобряват ускорението при ниски обороти.

CB650R и CBR650R

„Голият“ CB650R на Honda и неговият брат, CBR650R, получават освежаване на стила и нова технология за 2024-а моделна година. Уникалният външен вид на CB650R е еволюирал, за да го направи още по-динамично изглеждаща машина. Новият LED фар е стремително наклонен, радиаторът се е сдобил с нови капаци, задният обтекател се е заострил и е с нова задна светлина. При неговия събрат CBR преработените двойни LED фарове са съчетани с актуализирани горни и долни обтекатели и като цяло е увеличена чистата спортна привлекателност. И двата мотоциклета разполагат с Honda RoadSync свързаност с нов 5-инчов пълноцветен TFT екран, проектиран с графика, удобна и за ярки слънчеви дни. CB650R и CBR650R са и първите мотоциклети на Honda, които се предлагат с иновативната технология Honda E-Clutch.

CBR1000RR-R Fireblade и CBR1000RR-R Fireblade SP

За 2024 г. CBR1000RR-R Fireblade и неговата SP версия продължават да се развиват. Въведени са множество актуализации на двигателя и скоростната кутия, които водят до значително повишаване на производителността в средния клас на оборотите и подобрена реакция на газта. Мощността е 160 кВт, а въртящият момент достига 113 Нм. Добавя се и 2-моторна дроселова клапа, по-леки картер, колянов вал и щанги, преработено газоразпределение на клапаните и повишеното съотношение на компресията. Промените в стандартния ауспух на Akrapovič намаляват обема на отработените газове и звука с 5dB.

CRF1100L Africa Twin и неговият вариант Africa Twin Adventure Sports също използват EICMA 23 като сцена за публичния си дебют. И двата модела са със 7% увеличение на максималния въртящ момент, промените в скоростната кутия с два съединителя осигуряват по-ранни превключвания към по-ниски предавки, за да съответстват на новата производителност на двигателя. И двата модела са станали по-практични, благодарение на безкамерните гуми, които осигуряват по-лесен ремонт край пътя.

SC e: Concерt е концептуална версия на второто електрическо двуколесно превозно средство на компанията за европейски клиенти. Отличава се с ултрамодерни дизайнерски линии, голям плосък под и дълга широка седалка. Той ще бъде оборудван с две от сменяемите  батерии за по-дълъг пробег с едно зареждане. Съкращението „SC“ идва от „скутер“, което означава, че всеки с категория A1 ще може да кара масовата производствена версия, чиито продажби е предвидено да започнат през 2025 г.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт