728 x 90

Франция премахва тол станциите по магистралите

Тол станциите по френските магистрали редовно забавят трафика. Това понякога води до дълго време за чакане за пътуващите и освен това замърсява околната среда с емисии от бавно движещи се автомобили. Не трябва да се пренебрегва и площта, заемана от тол станциите. Занапред французите ще разчитат на подобрен поток на движението и ще се откажат

Тол станциите по френските магистрали редовно забавят трафика. Това понякога води до дълго време за чакане за пътуващите и освен това замърсява околната среда с емисии от бавно движещи се автомобили. Не трябва да се пренебрегва и площта, заемана от тол станциите. Занапред французите ще разчитат на подобрен поток на движението и ще се откажат от принудителното спиране за таксуване.

Това обаче не означава, че шофирането по френските магистрали ще бъде безплатно. В бъдеще превозните средства ще се идентифицират чрез сканиране и таксата ще се изчислява електронно. За целта по протежение на магистралата се изграждат мостови скелета, оборудвани с четци. Тази технология се основава на така наречения télépéage (т.е. начисляване на тол таксите чрез електронно регистриране на превозното средство), който вече се използва от редовните потребители на френските магистрали. Съответното устройство за отчитане се намира зад предното стъкло и все още се записва при преминаване през тол станцията. В бъдеще това ще трябва да е възможно и при пълна скорост. Всеки, който използва магистралата само от време на време, може също да се регистрира онлайн с номера на автомобила си и да позволи автоматично таксуване, тъй като скенерите записват и номерата на превозните средства. Освен това трябва да има възможност за плащане след това в рамките на 72 часа през уебсайта на оператора на магистралата или в магазините за тютюневи изделия. Новата система също така записва типа превозно средство и неговия емисионен клас за тарифното категоризиране.

Тъй като френските оператори на магистрали досега имаха достъп само до регистрационните данни на превозни средства, регистрирани във Франция, новата система първоначално ще бъде инсталирана само на маршрути, които почти никога не са натоварени с туристически трафик. В случая с чуждестранните регистрационни табели все още е открит въпросът как могат да бъдат преследвани нарушителите на правилата за таксите.

Операторите подчертават потенциала на новата система със следните цифри. Само по маршрута през A13/A14 от Париж до Нормандия времето за изчакване се намалява с 1,7 милиона часа годишно, спестяват се около 9,5 милиона литра гориво и се елиминират 30 000 тона CO2 емисии. Постепенно ще последват и други  магистрални участъци. За модернизацията на системата за таксуване обаче ще платят не операторите на магистралите, а клиентите – чрез увеличаване на таксите.

Източник: AMS.bg

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт