728 x 90

Връщат към живота 30 шасита Ford GT след 15-годишно чакане

Бизнесмен от Мичиган купи 30 шасита на Ford GT и ще ги превърне в състезателни болиди с мощност 1500 к.с. Ford произвежда първото поколение на GT от 2004 до 2006 г. Спортният автомобил разполага с надлъжно монтиран пред задния мост 5,4-литров V8, който отдава 550 к.с. Произведени са общо 4038 екземпляра, от които само 101

Бизнесмен от Мичиган купи 30 шасита на Ford GT и ще ги превърне в състезателни болиди с мощност 1500 к.с.

Ford произвежда първото поколение на GT от 2004 до 2006 г. Спортният автомобил разполага с надлъжно монтиран пред задния мост 5,4-литров V8, който отдава 550 к.с. Произведени са общо 4038 екземпляра, от които само 101 са предназначени за европейския пазар – на цена от 177 000 евро всеки. Говореше се, че моделът е разпродаден изцяло – но бизнесменът от Мичиган Фред Калеро установи, че Ford има 30 шасита от 2006 GT, които все още се съхраняват в климатизиран склад. Те е трябвало да служат като донори за резервни части при необходимост. Очевидно Ford не е използвал шаситата – и сега Калеро ги купи.

Роден за пистата

След покупката Фред Калеро основа компанията GT1, базирана до състезателната писта M1 Concourse в Понтиак, северозападно от Детройт. Там Калеро и неговият екип смятат да използват всички шасита, за да изградят автомобили, които не са сертифицирани за движение по пътищата и са предназначени за любителски пистови прояви. Каросерията на състезателните машини се изработва изцяло от карбон на ръка от служители на GT1. Освен това Калеро, изглежда, е осигурил производствените инструменти и документите за хомологация от бившата швейцарска състезателна компания Matech Concepts. Matech се беше специализирал в изработване на GT3 версии на Ford GT. GT1 заимства точките на окачване и кинематиката на мостовете от конструкциите на Matech GT1.

7.0-литров V8 с турбокомпресор

В качеството на задвижващ агрегат GT1 има намерение да инсталира мотора Roush Yates RY45, който развива до 1500 к.с. 7.0-литровият Roush Yates V8 е базиран на двигателя FR9 EFI, който освен другаде може да бъде открит под капака на състезателните автомобили от Nascar. В GT1 моторът се върти с до 9000 оборота в минута. Два турбокомпресора Garrett G35-900, които могат да издържат на температури до 1316 градуса по Целзий, би трябвало осигуряват възможност дори за мощност до около 1800 к.с. Титановите клапани идват от доставчика за Формула 1 Del West.

Подобаващо окачване

Освен това GT1 използва състезателно окачване Matech, което се смята за едно от най-добрите. Четирипътните амортисьори, специално разработени за GT1 от специалистите по моторни спортове в Multimatic, са проектирани за оптимално представяне на писта. Кованите моноблокови джанти SS1R идват от специализираната фирма Forgeline, която доставяше джантите за второто поколение на Ford GT, произвеждано между 2016 и 2022 г.

Между 8 и 10 месеца за доставка

Кога GT1 ще достави първите си GT състезателни машини, е също толкова малко известно, колкото и цената им. Заинтересованите обаче вече могат да отворят онлайн конфигуратор и там да изберат предпочитаното от тях оборудване. За изработването на състезателния автомобил GT1 се нуждае от осем до десет месеца.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget