728 x 90

Fering Pioneer – електрически всъдеход с невероятен пробег

Британска стартираща компания възнамерява да пусне на пазара електрически задвижван всъдеход с пробег от 7000 километра. В наши дни новосъздадените компании с луди идеи за нови електрически автомобили определено не са рядкост, но рядко ще видите нещо като Fering Pioneer. Не само външният вид, който изглежда като смесица от американски пикап за рали Баха и

Британска стартираща компания възнамерява да пусне на пазара електрически задвижван всъдеход с пробег от 7000 километра.

В наши дни новосъздадените компании с луди идеи за нови електрически автомобили определено не са рядкост, но рядко ще видите нещо като Fering Pioneer. Не само външният вид, който изглежда като смесица от американски пикап за рали Баха и оголен Jeep Gladiator, никак не се вписва в красивия нов свят на мобилност със забавен вътрешноградски трафик. Хората, които стоят зад проекта, също са истински бензинокръвни маниаци от старата школа.

Първо състезателни машини, сега всъдеходи

Преди всичко шефът на компанията Fering Бен Скот-Гедес. Отначало той си създаде име като инженер от Формула 1 във Ferrari и McLaren, а по-късно придоби известност като създател и производител на безумния Caparo T1. По същество това беше сертифициран за движение по обществени пътища автомобил от Формула 1 с покрив и адско ускорение. За новия си проект Fering Скот-Гедес е привлякъл редица колеги, които като него имат богат опит във върхови марки от автомобилния бранш, натрупан в областта на състезанията, дизайна или разработката.

Проектът Fering Pioneer този път тръгва в посока, напълно различна от Caparo T1 в началото на 2000-те, но е също толкова радикален по свой начин. Скритият мотив при Fering Pioneer е да се проектира превозно средство с висока проходимост и голям полезен товар, което да се справя еднакво добре на работа, при пътувания през уикенда и в големи експедиции. И в всичко това – с електрическо задвижване на четирите колела. Всеки, който се мръщи на думата „експедиция“ в съчетание с „електрическо задвижване“, е напълно прав. Защото, когато шофирате между, да речем, Уланшивет и Дарви, забавно пътуване от 1000 километра в Монголия, по пътя има приблизително толкова станции за зареждане на електричество, колкото и магазини на Starbucks: нито една. И така е в много страни по света.

Затова идеята на Fering е: Двата електрически мотора на мостовете (няма данни за мощността, а само за системния въртящ момент: 800 нютонметра) получават само относително малка тягова батерия, която според Fering е достатъчна за пробег до около 80 километра. Към всичко това англичаните са добавили компактен трицилиндров дизелов двигател с работен обем 800 кубични сантиметра, който зарежда батерията като удължител на пробега и екологично коректно се захранва с дизел, произведен от възобновяеми суровини.

7000 километра без зареждане

Така стигаме до автономния пробег: Fering обещава невероятните 7000 километра. Ако продължим с примера по-горе, това ще ви отведе наведнъж от монголската столица Улан Батор до Варшава в Полша и можете да помахате щастливо на доста служители на бензиностанции по пътя, докато минавате покрай тях. Този радиус на действие, на нивото на пътнически самолет, е възможен благодарение на огромен резервоар за дизел, който благодарение на модулната конструкция на Fering Pioneer може просто да бъде допълнително монтиран, ако искате да пътувате по-далеч. Колко голям е резервоарът, Fering не иска да разкрие. С оглед на обещания разход от 4,7 литра дизел обаче изчисленият обем е 330 литра.

 При всичко това Fering Pioneer би трябвало да бъде едновременно особено лек (приблизително 1500 кг) и с особено голям полезен товар (също приблизително 1500 кг). Литиево-титанатно-оксидни клетки са предпочетени за тяговата батерия вместо обичайната литиево-йонна технология. Благодарение на модулния дизайн могат да се монтират и по-големи тягови батерии или двигатели за удължаване на пробега, работещи с алкохол или водород в зависимост от изискванията на клиента.

Ниското тегло Fering постига, наред с други средства, и като използва специален текстилен материал, който покрива страните на автомобила вместо обичайната ламарина на каросерията. „Използването на плат вместо метал за панелите винаги е изисквало непредубеденост от нашите клиенти и аз съм щастлив да съобщя, че всеки, който го е видял в действие, е напълно спечелен“, каза изпълнителният директор на Fering Скот-Гедес. „Ние дори планираме да разширим приложението на тъканта в други части на автомобила, като вътрешните калници, където сме уверени, че в допълнение към спестяването на тегло и сложност, тя ще има и отлични шумоизолационни свойства.“

Серийно производство от 2024 г.

Първият прототип наскоро беше подложен на многомесечни тестове в Milbrook Proving Ground, полигон за военни превозни средства. Сега предстои да бъде разглобен и изследван, но по-късно отново сглобен за допълнителни изпитания. За края на 2023/ началото на 2024 г. Fering очаква първото производство в малка серия, една година по-късно Fering Pioneer ще започне да се произвежда в по-големи количества.

Източник: AMS.bg

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт