728 x 90
Error, no Ad ID set! Check your syntax!

Напук на световните тенденции: продажбите на електромобили в България спадат

На практика навсякъде по света електрическите автомобили бележат ръст в търсенето. Процентите често са трицифрени, но на места това се дължи на относително ниските продажби през предходните години. Както не веднъж се е случвало обаче, в България тенденциите са обратни на световните, особено, когато става въпрос за по-напредничави идеи, за каквито приемаме електромобилите. По данни

На практика навсякъде по света електрическите автомобили бележат ръст в търсенето. Процентите често са трицифрени, но на места това се дължи на относително ниските продажби през предходните години.

Както не веднъж се е случвало обаче, в България тенденциите са обратни на световните, особено, когато става въпрос за по-напредничави идеи, за каквито приемаме електромобилите.

По данни на ACEA (Асоциацията на автомобилните производители в Европа), продажбите на изцяло електрически коли в България за първите три месеца възлизат на точно 111 коли. Освен, че това е меко казано незавиден резултат, той представлява и свиване спрямо същия период на миналата година с 24.5 процента.

За сметка на това, плъг-ин хибридите бележат добър ръст от 25.4 процента, докато стандартните самозаредни хибриди са по-търсени с 1.8 процента. Продажбите на тези категории възлизат на съотвено 79 и 510 бройки.

При конвенционалните автомобили с двигатели с вътрешно горене бензиновите представители се радват на ръст от 3.8 процента до 2971 бройки. При дизелите има спад със 17.4 процента до 1931 коли за първите три месеца.

За да поставим тези цифри в някакъв контекст, ще отбележим какво е положението в големите европейски страни. В Германия и Италия, например, електромобилите се радват на ръст в продажбите от по почти 150 процента.

Прочети още:
Dacia Sandero взе короната на VW Golf за най-продавана кола в Европа

Сумарно, за всички пазари в Европа, в които ACEA води статистика, електромобилите бележат ръст от 59.1 процента до общо 146 185 продадени бройки. 175 процента пък е ръстът на плъг-ин хибридите.

Междувременно, обратно на тенденцията в България, бензиновите коли се продават по-слабо с 16.3 процента спрямо първото тримесечие на 2020 г. Едва при дизеловите автомобили (средно спад с около 20 процента за континента) можем да кажем, че има сходство в тенденциите.

Пълната статистика можете да откриете на този линк.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *