728 x 90

Еко стикери – 1900 коли спрени от движение, мерят и електромобили за изгорели газове

Първите данни от новите технически прегледи за автомобили в България показват, че близо 2000 коли не са преминали успешно теста през последните четири месеца. Информация от Изпълнителната агенция „Автомобилна администрация“ (ИААА) сочи, че общо 1902 коли временно не са допуснати до движение поради открити технически неизправности. Сред тях са недобре работещи спирачки и изгорели газове,

Първите данни от новите технически прегледи за автомобили в България показват, че близо 2000 коли не са преминали успешно теста през последните четири месеца. Информация от Изпълнителната агенция „Автомобилна администрация“ (ИААА) сочи, че общо 1902 коли временно не са допуснати до движение поради открити технически неизправности. Сред тях са недобре работещи спирачки и изгорели газове, които не покриват изискванията.

Новите технически прегледи, които вече включват и стикер за емисионната група на превозното средство, влязоха в сила от юли тази година. До средата на октомври през пунктовете са преминали около 600 000 коли, които вече са били оборудвани с новите еко стикери. Броят на върнати МПС-та поради технически неизправности е много по-висок, отколкото в предходни години.

„Прeз прeдхoднитe гoдини брoят нa върнaтитe aвтoмoбили зa oтcтрaнявaнe нa нeизпрaвнocти бeшe в пъти пo-мaлък, a тeзи, кoитo нe мoгaт дa минaт тeхничecки прeглeд, бяхa eдинични cлучaи“, Бoйкo Рaнoвcки, дирeктoр нa Изпълнитeлнaтa aгeнция „Aвтoмoбилнa aдминиcтрaция“, коментира. „Лoшoтo e, чe cрeднaтa възрacт нa aвтoмoбилитe в Бългaрия e мнoгo гoлямa – нaд 65% ca нaд 15 гoдини, a 25% ca нaд 20 гoдини“, добавя още Рaнoвcки.

Fakti.bg съобщава, че през пунктовете за ГТП най-много са преминалите коли от първата и най-ниска екологична група – 249 337, cлeдвaни oт трeтa група – 243 098 и втoрa – 93 078. В чeтвъртa екологична група попадат 85 963 коли, а хибридите и електромобилите от пета група са само 1127.

Междувременно, адвокат Петър Славов, депутат от 43-тия парламент, коментира пред Actualno, че се планира среща със служебния транспортен министър Христо Алексиев във връзка с еко стикерите. По думите му системата сега има много проблеми, като се стигало дори до случаи, в които биват измервани изгорели газове на електрически автомобили. Според Славов е много по-добре да се използва категоризацията на автомобила според неговия Евро стандарт, като се засили контрола и проверката за модификации по машината и премахването на системите за филтрация на отработилите газове.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт