728 x 90

Новите еко стикери – кой Евро стандарт в коя категория попада

Както стана дума, въпросните стикери влизат в сила от 21 юли тази година.

След като вчера ви запознахме с основната информация, която трябва да знаете около новите еко стикери за автомобили в България, днес ще хвърлим поглед към конкретните категории.

Както стана дума, въпросните стикери влизат в сила от 21 юли тази година. Те ще се поставят по време на техническия преглед на автомобила и ще отразяват екологичната група, в която попада съответният автомобил.

Правителството вече финализира текста на наредба № Н-32 за периодичните прегледи за проверка на техническата изправност. В него откриваме точното разделение на автомобилите спрямо техните екологични стандарти по групи.

Както DizzyRiders съобщава, предвиждат се общо пет групи. В най-чистата категория (пета) попадат електромобилите, водородните автомобили и плъг-ин хибридите.

Обикновените хибриди без възможност за зареждане от контакта ще подлежат на стандартна категоризация. Сегментирането ще става по година на производство и вредни емисии, измерени по време на техническия преглед.

Ето как ще става категоризацията на новите стикери спрямо описанието в официалната наредба:

Бензинови модели:

Еко групаЕвро категорияПърва регистрацияCO празен ходCO високи обороти
IБез еко категория / Евро I, Евро IIПреди 1 юли 1992 / Преди 1 януари 1996до 4,5% / до 3,5%
IIЕвро I, Евро II, Евро IIIот 1 януари 1996 до 1 януари 1998до 0,5%до 0,3%
IIIЕвро III, Евро IV, Евро V, Евро VIот 1 януари 1998 до 1 септември 2009до 0,3%до 0,2%
IVЕвро V, Евро VIслед 1 септември 2009до 0,2%до 0,1%

Дизелови модели:

Еко групаЕвро категорияПърва регистрацияДимност атмосферно пълненеДимност принудително пълнене
IБез еко категория / Евро I, Евро II, Евро IIIПреди 1 януари 2002до 2,5 m-1до 3,0 m-1
IIЕвро IV, Евро Vот 1 януари 2002 до 1 януари 2007до 1,5 m-1до 1,5 m-1
IIIЕвро IV, Евро V, Евро VIот 1 януари 2007 до 1 септември 2009до 0,7 m-1до 0,7 m-1
IVЕвро V, Евро VIслед 1 септември 2009до 0,5 m-1до 0,7 m-1

15 коментари

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

15 Коментари

  • Valcho
    юли 25, 2021, 11:08

    Защо има стикери само при бензина и дизела. Тези, които карат на газ, къде са? Все пак на газ е по екологична. Не би трябвало да се определя бензин при тях. Нещо пак не е наред

    Отговор
    • Янко@Valcho
      август 4, 2021, 22:29

      Днес си минах Пежо 406 1.8 16v, замериха го на газ и му сложиха категория 3.
      Че няма и катализатор, не знам евала ли ми направиха, верно че не е като тия пръдливите дизели ама пак си мирише

      Отговор
  • Георги
    юли 13, 2021, 16:33

    Значи влизаш на преглед с Голф или Астра от 90-те, примерно – 1.6 бензин. Емисиите са ти около 160 грама на бензин и 90-100 на газ и получаваш еко категория 1. След теб влиза Х5-ца 3.0 дизел 2006-07г., емисиите са 230 грама и получава еко категория 4.

    Отговор
    • Анонимен@Георги
      декември 8, 2021, 08:37

      Смешна работа….кола закупена от Белгия с техен еко стикер 4 най висок, от завода излиза евро 5, а тук ми дават еко 3 понеже колата е август 2009 вместо септември 2009.

      Отговор
  • Евгени
    юли 13, 2021, 12:10

    Сега не разбирам защо идентичен модел, който се прави от 2005 до 2010 ще бъде категоризиран в две различни категории? Значи ако аз съм си купил кола, която е произведена в края на 2006г. а друг човек в началото на 2007. Аз съм прецакан и защо?

    Отговор
    • Димитър Даскалов@Евгени
      юли 13, 2021, 13:52

      Зависи и от вредните емисии при прегледа или димността, както го наричат при дизелите. Ще смъкнат категория на тея с избушените катализатори и дпф-и. Така или иначе е прах в очите понеже само 1 категория ще бъдат ограничени в дни с високо замърсяване. Аз такива в големите градове виждам все по-рядко и повечето пътуват за скрап.. Няма нищо ефективно в тази мярка..А защо ще мерят тези на газ и метан как работят на бензин пък е някакво безумие..ма нали няма как да са еко наравно с меките и плъгин хибридите..

      Отговор
      • Шамандурев@Димитър Даскалов
        юли 15, 2021, 17:40

        И аз днес минах преглед. И затвърждаване вашето мнение. Автомобил 2003 и ми лепнаха Еко 1. Катализатора си е на място, и изпускателната система, е в заводският си вид. Автомобилът не пуши и не изхвърля облаци, но какво от това. Сондата отчете, че замърсява и това е. Всички знаем качеството на горивата! Знаем, че няма как да купуваме автомобили на 5-8 години. Но така ще си продължат събитията, който има пари за нов автомобил ще е добре, който няма пеша.

        Отговор
  • Симеон Илиев
    март 21, 2021, 09:37

    Къде отиват парите от данъка върху горивата. Много стари автомобил по пътищата ни, голям разход на гориво. Всеки ден се купува тонове гориво. Ако със тия пари се ремонтираха пътищата ни трябваше да са като в Германия

    Отговор
  • Варнов
    март 17, 2021, 14:00

    Еко стикери… паспорти на жилища…? Скоро не са сменяни табели и талони на коли…? Разширяване на зелена зона и увеличаване на дните на работа на зоните??? Всичко това като как точно да се приема? Като грижа за хората ли или като поредно,, подстригване?

    Отговор
    • Heavy 666 Koxen@Варнов
      март 17, 2021, 19:52

      Като официален рекет! Хазната е празна, Б.Б. ще спадне на колограми!

      Отговор
      • Румен Попов@Heavy 666 Koxen
        март 17, 2021, 20:43

        А какви стикери ще поставят на автомобилите с газови и метанови уредби?

        Отговор
        • Атанас Друнев@Румен Попов
          септември 16, 2021, 09:45

          Днес минах преглед на автомобил Шкода 120 л. -произведен 1987г. Показанията на газоанализатора посочи 0.1% СО. За ІV еко група се изисква 0,2% СО. На мен /моя автомобил/ присъдеха І група. Обяснението беше, че годината и важна не показанията за вредните емисии.
          Затова от утре започвам ритуално изгаряне на автомобилни гуми, масла и нафталин!
          Радетел за въвеждането на тази наредба беше счетоводителката Менда Стоянова от Герб-обичайте я !!! Познанията и по двигатели са неоспорими ?!

          Отговор
          • Димитър Иванов@Атанас Друнев
            януари 31, 2022, 13:51

            Вижте ,имаше един виц за доилните агрегати , които един зоотехник решил да изпробва, като ги сложил на себе си, сещате се къде. Те обаче вакумирали и той не успял да ги снеме . Обадил се във фирмата производител и от там го успокоили, че като се напълни гюма и апарата ще изключи автоматично. Така че, управляващите просто чакат да се напълни гюма, а те сега стартират и техните съдове са съвсем празни.

            Отговор

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт