728 x 90

Мегаватов акумулатор – този електрически камион има 1000+ кВтч батерия

Швейцарската компания Designwerk предлага камион с мегаватова батерия. Седловият влекач изминава пробег до 640 км при всекидневни условия. Швейцарската фирма Designwerk от няколко години трансформира камиони за електрическо задвижване. Специалитет на фирмата от Винтертур са самостоятелно проектираните и произвеждани от нея акумулаторни пакети, някои от които с огромен капацитет. През лятото на 2021 г. например

Швейцарската компания Designwerk предлага камион с мегаватова батерия. Седловият влекач изминава пробег до 640 км при всекидневни условия.

Швейцарската фирма Designwerk от няколко години трансформира камиони за електрическо задвижване. Специалитет на фирмата от Винтертур са самостоятелно проектираните и произвеждани от нея акумулаторни пакети, някои от които с огромен капацитет. През лятото на 2021 г. например Designwerk постави нов световен рекорд от над 1000 километра пробег на електрически камион с едно зареждане на батерията.

Акумулаторът с капацитет 1000 кВтч трябва да позволи на напълно натоварена товарна композиция с общо тегло 42 тона пробег от 576 километра; в зависимост от профила на маршрута и натоварването са възможни до 640 километра.

1017 киловатчаса в багажа

Все пак всичките 1000 кВтч (според данните на фирмата са точно 1017 кВтч) на батерийните пакети не са изцяло на разположение за консумация. Както обикновено при електрическите превозни средства, количеството, което може да бъде използвано, е ограничено от бордовата електроника, тъй като напълно разрежданите батерии остаряват много по-бързо. Designwerk освобождава 85 процента от общия капацитет, тоест с доста консервативно изчислен предпазен буфер, с 864 кВтч нетна разполагаема задвижваща енергия.

Прочети още:
София получава 29 нови трамвая и 4 електробуса през 2023 г.

Само батериите тежат почти шест тона

Батерийните пакети не само изискват много място, но и значително увеличават теглото. Разположените отстрани и зад кабината на водача акумулатори тежат 5,62 тона.

Що се отнася до опциите за зареждане, Designwerk се придържа към доказания стандарт CCS Type 2, който отговаря и на текущото състояние на наличната техника за зареждане. Камионът на Designwerk зарежда стандартно със 150 кВт, а като опция се предлага технология за зареждане с до 350 кВт на подходящи зарядни станции. Може да се зарежда и с променлив ток  до 44 кВт.

За своите електрически камиони Designwerk използва модели от гамата на Volvo Trucks, например представеният сега камион идва от серията FM на Volvo. Шведите са свързани с Designwerk и чрез финансово участие, което съкращава пътищата за сътрудничество. Освен  представения сега мегаватов седлови влекач Designwerk преобразува практически цялата продуктова линия от средни и тежкотоварни камиони Volvo с различни опции за размери на батерията, започващи от 375 кВтч. Designwerk не е посочил цена за мегаватовия камион.

Източник: AMS.bg

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget