728 x 90

BMW няма да бърза да пенсионира двигателя с вътрешно горене

Mercedes-Benz се зарече да премине изцяло на електричество до 2030 г., където „пазарните условия позволяват“, докато Audi ще лансира само електромобили от 2026 г. преди (до голяма степен) да прекрати производството на автомобили с ДВГ до 2033 г. Ами BMW? Другият член на голямата премиум тройка на Германия засега не е готов да поеме чак

Mercedes-Benz се зарече да премине изцяло на електричество до 2030 г., където „пазарните условия позволяват“, докато Audi ще лансира само електромобили от 2026 г. преди (до голяма степен) да прекрати производството на автомобили с ДВГ до 2033 г. Ами BMW? Другият член на голямата премиум тройка на Германия засега не е готов да поеме чак такъв ангажимент, тъй като твърди, че двигателят с вътрешно горене все още има живот.

В интервю за Automotive News Europe, шефът по развитието на BMW Франк Уебър заяви, че преходът към електромобили няма да стане за една нощ, тъй като първо трябва да бъдат разгледани някои важни въпроси: „Кога системата ще е готова да поеме всички тези електрически автомобили с батерии? Става въпрос за зарядна инфраструктура, възобновяема енергия. Готови ли са хората? Готова ли е системата? Готова ли е инфраструктурата за зареждане?“

След това идва и проблемът с работната сила, тъй като BMW, подобно на много други автомобилни производители, има много хора, работещи върху разработването на традиционни силови агрегати. Работната сила постепенно се пренасочва към електромобили, но това е сложен процес, който ще изисква значително време за персонала да бъде правилно обучен.

Междувременно разпоредбите на Евро 7 се приближават бързо и се разглеждат от Франк Вебер като последната голяма инвестиция в бензиновите и дизеловите двигатели. Парите, вложени в научноизследователска и развойна дейност, ще осигурят близкото бъдеще на ДВГ, най-малкото до края на десетилетието. Човекът, отговарящ за развитието в BMW, твърди, че е преждевременно да се говори за стратегия за излизане изцяло от конвенционалните двигатели.

Вебер посочва, че BMW не иска да се оттегли от пазара на ДВГ твърде рано и следователно да принуди хората да купуват само електромобили, особено ако инфраструктурата за презареждане далеч не е в състояние да подкрепи широкото разпространение на електрически автомобили. Говорейки за инфраструктура, баварците също инвестират в горивни клетки.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт