728 x 90

BMW: Няма красив и грозен дизайн…

Все пак главният дизайнер на BMW Домагой Дукеч признава, че има нещо нетрадиционно в новия дизайнерски език.

Напоследък BMW често бива критивуан поради експресивния дизайн на част от новите си автомобили. Това важи в пълна степен за новите BMW 4-Series, M3, M4, i4 и iX.

Но от компанията не смятат, че този дизайнерски език е твърде силен за потребителите. По-точно, главният дизайнер на марката BMW смята, че няма красив и грозен дизайн – всичко е субективно.

„Това, което се опитвам да науча всеки, който не е дизайнер, е, че добрият дизайн не е хубав или грозен. Тези неща са субективни. Какво е хубаво? Никога няма да проектирате нищо, което да се хареса на 100% от хората. Не е възможно, защото хората имат толкова различни вкусове и нужди. Така че не става въпрос за вкус, а за измерване на това, което клиентът всъщност желае или какво би могъл да желае в бъдеще,“ коментира в скорошно интервю Домахой Дукеч пред Esquire.com.

„Това е като когато за първи път видите привлекателна жена или мъж. Вие си мислите: „Уау.“ Но това е повърхностен подход и през повечето време няма да доведе до любов. Това, което искаме, е вечна любов. Така че ‘уау’ факторът не е достатъчен. Имаме нужда от смисленост на нещата, които създаваме, за да могат те да имат лично значение за някого. И това е тайната на добрия дизайн: трябва да си струва да се сподели и да има смисъл.“

Но все пак Дукеч признава, че има нещо нетрадиционно в новия дизайнерски език.

„Според мен дизайнът на 4-Series Coupe наистина не е толкова радикално, колкото се изкарва от медиите. Това е много елегантна кола с много добри пропорции. Единственото нещо, което би могло да се възприеме като нестандартно, е формата на нашата бъбрековидна решетка.“

Дукеч коментира още, че дизайнът в BMW винаги е бил един от аспектите, в които фирмата показва иноваторство.

„BMW има много богато наследство, но част от това наследство е и пионерският аспект. Не започнахме с коли; започнахме с мотоциклети и самолетни двигатели. Колите дойдоха по-късно. Така че BMW винаги е бил много добър в адаптирането към променящите се обстоятелства и предизвикателства – като след Втората световна война, когато излезе с Isetta. Хората имаха много малко пари, така че това беше малка кола, която беше достъпна и беше правилното решение за онова време. Голяма част от нашето наследство е, че винаги сме били в състояние да се адаптираме към тези нови предизвикателства.“

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт