BMW работи по ново поколение 6- и 8-цилиндрови бензинови и дизелови двигатели

Има очевиден тласък към електрификация в автомобилната индустрия в глобален мащаб. Green Car съобщава, че глобалните продажби на EV са нараснали с 26 процента през 2021 г. спрямо предходната година, или над 6.4 милиона продадени бройки по целия свят. И докато няколко автомобилни производители, като Lotus и Renault, вече се ангажираха да преминат изцяло на

Има очевиден тласък към електрификация в автомобилната индустрия в глобален мащаб. Green Car съобщава, че глобалните продажби на EV са нараснали с 26 процента през 2021 г. спрямо предходната година, или над 6.4 милиона продадени бройки по целия свят. И докато няколко автомобилни производители, като Lotus и Renault, вече се ангажираха да преминат изцяло на електричество през следващото десетилетие, BMW все още не е приключил с двигателите с вътрешно горене.

Директорът по развитие на BMW Франк Вебер потвърди това в интервю за Auto Motor und Sport. Според Вебер германската компания „работи по ново поколение двигатели: бензинови, дизелови, шестцилиндрови, осемцилиндрови“.

За да намали ефективно емисиите на CO2 на BMW в световен мащаб, Вебер казва, че фирмата ще се нуждае от „съвременен двигател с вътрешно горене“ за още няколко години. Това ще бъде целта на предстоящите новоразработени агрегати, за които се твърди, че ще бъдат и технологично подготвени за бъдещи стандарти за емисии.

Прочети още:
Синхронен електромотор: какво все пак значи това

„Само с шестцилиндровия двигател ние намаляваме емисиите на CO2 по-масово, отколкото когато и да било със смяна на поколението“, добави Вебер. Той също така цитира, че законодателството по отношение на емисиите се стандартизира по целия свят, което определено ще помогне на BMW. „За да съвместим изискванията за емисии, от една страна, и изискванията за производителност, от друга, ние разгледахме целия цикъл на зареждане и намерихме обещаващ подход там“, каза Вебер.

Вебер заяви, че новите двигатели са доста различни от преди. Ще има нещо съвсем ново в цилиндровата глава в името на ефективността. Вебер вярва, че цялостното намаляване на емисиите на CO2 е „от решаващо значение в борбата срещу изменението на климата“, независимо дали с електрически мотор или с двигател с вътрешно горене.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *