728 x 90

BMW i5 беше разкрито предварително

    През 2023 г. BMW ще предложи i5 като комби и седан, както и в M-версия i5M. Първото изображение на BMW i5 вече е публикувано в Instagram За разлика от единичните модели i3 и i8, BMW i5 и комби версията i5 Touring са базирани на модифицирана платформа CLAR (Cluser Architecture II), върху която е изградена и

    През 2023 г. BMW ще предложи i5 като комби и седан, както и в M-версия i5M. Първото изображение на BMW i5 вече е публикувано в Instagram

    За разлика от единичните модели i3 и i8, BMW i5 и комби версията i5 Touring са базирани на модифицирана платформа CLAR (Cluser Architecture II), върху която е изградена и конвенционалната Серия 5. Баварците вече демонстрират подобен подход с моделите X1 (2022)/ iX1 (2023), X3/iX3, Серия 3/ Серия 3 Electric (2022), Серия 4/ i4 и Серия 7 (2022)/ i7 (2022).

    Електрическата „петица“ изглежда по-дълга

    Визуално BMW i5 се характеризира с по-плоска предна част, чийто нос се навежда към пътя. Предната решетка изглежда широка и ниска – нищо общо с мега „бъбреците“ на BMW M3 или Серия 4. Но подобно на i4, решетката е затворена и зад  нея работят камера, ултразвукови и радарни сензори, които захранват с данни системите за подпомагане. От BMW са преместили фаровете в ъглите на автомобила и те също изглеждат присвити. Аналогично на BMW Серия 5, дължината на i5 също е малко над пет метра, но моделът изглежда по-издължен.

    Това със сигурност има нещо общо с „оранжерията“, която сякаш е разположена по-назад. Както и при BMW i4, отстрани се виждат дръжките на вратите с аеродинамичен дизайн и вдлъбнати гнезда. В задната част на седана могат да се видят LED светлини, но те не са свързани помежду си. Капакът на багажника е украсен с малка гърбица. Вместо ауспухови накрайници при i5 може да се види само открояващ се с цвета си дифузор.Моделът i5 Touring също се отличава с L-образни светлини. Както и при седана, престилката е затворена. Отворът на задния капак изглежда тесен и силно заоблен в долните ъгли. Задното стъкло изглежда малко и е защитено от спойлер на ръба на покрива. Впечатление правят по-широките калници.

    BMW i5 ще има и M-версия със 750 к.с.

    По отношение на задвижването BMW i5 разчита на петото поколение технология BMW eDrive с най-съвременна технология на акумулаторните клетки и интелигентно контролиран температурен мениджмънт. Все още обаче не е ясно дали i5 ще се ориентира към по-малкия i4, или към по-големия i7. Като i4 M50 електромобилът генерира 544 к.с. и черпи жизнени сили от 80 кВтч батерия. BMW i7 може да има батерии с различни размери до 120 кВтч. Върховият i7 се предлага със заден мост, който помещава в общ корпус два електромотора плюс инвертор плюс силова електроника и диференциал; друг, по-слаб мотор работи на предния мост. Тази конфигурация с мощност около 750 к.с. със сигурност би била мислима за i5 в M-вариант, още повече че от BMW вече са показали това задвижване в мощен BEV. Освен това, според първи слухове, предстои пускането на още една M5 версия с хибриден V8.

    За интериора на i5 от BMW предлагат новата система за контрол на функциите i-Drive 8. Позната от iX, тя има модифициран потребителски интерфейс и би трябвало да се управлява по-интуитивно. На дисплеите в пилотската кабина и на арматурното табло могат да се задават три основни оформления: „Luxury Drive“, „Focused Sport“ и „Reduced Gallery“. Разбира се, системата може да се управлява и чрез гласови команди.

    BMW i5 във версия седан ще бъде пуснато на пазара през октомври 2023 г. като изцяло електрически мощен модел на BMW M GmbH. От BMW потвърдиха това по време на представянето на финансовите си отчети за 2022 г. По-късно, през пролетта на 2024 г., ще последва вариантът Touring на i5. Тогава i5 Touring ще бъде първото изцяло електрическо комби в своя клас.

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт