728 x 90

В Германия продават BMW E30 323i от 1985 година за близо 120 000 евро

Автокъща в германския град Клагенфурт продава нещо изключително интересно – BMW „тройка“ от поколението E30 в цвят цинобър червено, във версия 323i, която е на практика в състояние на чисто нов автомобил. „Капсула на времето“ пише търговецът в описанието на автомобила и определено не е далеч от истината, защото пробегът му е точно 260 километра

Автокъща в германския град Клагенфурт продава нещо изключително интересно – BMW „тройка“ от поколението E30 в цвят цинобър червено, във версия 323i, която е на практика в състояние на чисто нов автомобил. „Капсула на времето“ пише търговецът в описанието на автомобила и определено не е далеч от истината, защото пробегът му е точно 260 километра и „100% гарантиран“. Автомобили в подобно състояние и толкова малък пробег се намират изключително трудно и най-често са извънредно скъпи: случаят не е изключение и автокъща Meyer-Hafner иска за автомобила 119 990 евро.

Червеният 323i е произведен и регистриран в Германия през април 1985 година. На практика автомобилът не е каран: 260 километра е оригиналният му пробег, гумите Pirelli P6 са абсолютно оригинални и съвършено запазени. Няма и щети от стоене на едно място, пояснява търговецът.

Състоянието и видът на автомобила са абсолютно ослепителни: шарнирите, бутоните и превключвателите изглеждат сякаш са излезли вчера от завода, автомобилът дори има характерното ухание на нова кола. „Тройката“ е поръчана с доста вкус: спортни седалки, триспицов волан, заден спойлер и радиокасетофон BMW Bavaria Cassette Digital с място за 6 касети, четири високоговорителя и телескопична антена. Дясното огледало е с електрическо регулиране, подовите стелки са от висококачествен велур.

Прочети още:
Търг за Aston Martin DB5, притежаван от самия Шон Конъри

Версията 323i първоначално напомня за BMW „тройка“ от поколението E21. При тази генерация това е топмоделът с шестцилиндров мотор със 143 к.с. Позабравен факт е, че този мотор задвижва версия с идентично означение и при поколението E30, докато през 1985 година се появява 325i с катализатор и 171 к.с. Отначало моторът M20 с ангренажен ремък и шест цилиндъра в редица има работен обем 2,3 литра и мощност 139 к.с.

През 1983 година мощността се покачва до 150 к.с. – именно този мотор е монтиран под предния капак на яркочервеното E30, което търси своя нов щастлив притежател. Интересна подробност има и по отношение на трансмисията – тя е култовата предавателна кутия на Getrag, известна още като Dogleg или „кучешко краче“, при която първата предавка е вляво и назад, което е страхотно при каране по завои, но е доста необичайно при потегляне.

Източник: AMS.bg

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *