728 x 90

Автомобили BMW ще маневрират без шофьори в заводите (видео)

Старт на един уникален проект на BMW Group: в бъдеще автомобилите ще могат да маневрират без водачи в рамките на производството. С проекта „Автоматизирано шофиране в завода“ (AWF) BMW Group ще се повиши ефективността на логистиката на новопроизведените автомобили в заводите и дистрибуторските центрове и за да постигне това, компанията работи с две стартиращи компании.

Старт на един уникален проект на BMW Group: в бъдеще автомобилите ще могат да маневрират без водачи в рамките на производството. С проекта „Автоматизирано шофиране в завода“ (AWF) BMW Group ще се повиши ефективността на логистиката на новопроизведените автомобили в заводите и дистрибуторските центрове и за да постигне това, компанията работи с две стартиращи компании.

Целта на пилотния проект: автомобилите се движат самостоятелно в рамките на логистичните зони и зоната за сглобяване – без водач, безопасно и ефективно. За тази цел BMW Group си сътрудничи с южнокорейския стартъп Seoul Robotics и швейцарския стартъп Embotech. Пилотната фаза започва през юли 2022 г. в завода на BMW Group в Динголфинг. Новото BMW Серия 7 и изцяло електрическото BMW i7 като носители на новата технология са първите автомобили, с които се реализира проектът.

Lidar софтуерът за разпознаване на Startup Seoul Robotics използва статичните сензори за наблюдение, за да създаде цифров близнак на околната среда, включително класификация на обекти и позициониране на автомобилите. Софтуерът за планиране на придвижването на Embotech управлява, спира, ускорява и паркира автомобилите без водач. Маршрутите се изчисляват в реално време. Не се изисква ситуационно програмиране или обучение на автомобила. Вместо това всяко превозно средство може да реагира самостоятелно на съответната заобикаляща среда.

„Автоматизираното шофиране в завода“ е новаторски проект за индустрията и само една от многото успешни истории от BMW Startup Garage. От 2015 г. BMW Group оценява възможните проекти заедно със стартиращи фирми, използвайки модела на Venture Client. Този водещ корпоративен рисков инструмент следва принципа на ранно закупуване на продукт на стартиращ бизнес, а не на акции в самата компания.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт