728 x 90

Audi A2 1.2 TDI нямаше климатик, но гореше 2.88 л/100 км

През годините се появяват няколко различни версии, най-мощната от които има 1.6-литров бензинов двигател.

В самия край на 90-те години на миналия век Audi решава да навлезе в сегмента на най-малките превозни средства с модела си A2. Колата е замислена доста интелигентно, а основната й цел е ниският разход на гориво.

През годините се появяват няколко различни версии, най-мощната от които има 1.6-литров бензинов двигател. Далеч по-интересен от днешна гледна точка изглежда A2 1.2 TDI.

Това е автомобил, който използва същите технологии, които Volkswagen залага в Lupo 3L. Целта е постигане на среден разход от 3 литра дизел на 100 километра пробег, а в известна степен инженерите от Инголщат успяват дори да подобрят това постижение.

A2 1.2 TDI се предлага в две версии. Първата носи индекса D4 и е посветена изцяло на ниското потребление на нафта. За целта оборудването не включва климатик, както и хидравличен усилвател на волана.

И двете версии имат по-тънки стъклa, по-леки седалки и малки 14-цолови джанти от магнезиева сплав. Стандартната гума е 145/80 R14 T76 Bridgestone Ecopias или Continental Winter Tyres. Колелата са покрити с много плоски и аеродинамични тасове, които намаляват въздушното съпротивление.

Цялостната конструкция на автомобила е от алуминий, а леки сплави могат да бъдат открити дори и в дизеловия мотор. Благодарение на това, теглото му е около 100 килограма, а A2 тежи далеч под един тон.

Смята се, че първоначалното задание към инженерите е било да създадат малък, но не евтин автомобил Audi. Той трябва да може да измине разстоянието между Щутгарт и Милано с един резервоар гориво, превозвайки 4 човека.

Благодарение на дизайна си, машината има коефициент на въздушно съпротивление между 0.25 и 0.29 в зависимост от версията. Това е и първият модел на бранда от много години, който не се предлага със задвижване на четирите колела дори и опционално.

Версията A2 1.2 TDI D4, за която стана дума, е тествана в реални условия и успява да даде среден разход на гориво от 2.88 литра на 100 километра. Малко по-късно е пусната и версия D3, която има по-богато оборудване – климатик, зимен пакет, хидравлика на волана и други. Тук разходът се вдига до 3/100.

В стандартен вид 1.2-литровият 3-цилиндров дизел развива мощност от 61 к.с. и 140 Нм въртящ момент. В еко режим обаче пиковата тяга е намалена до малко над 40 конски сили за допълнителна икономия.

Мощността се предава до предните колела посредством автоматизирана ръчна скоростна кутия. Настройките на тази трансмисия целят смяна на предавките в най-благоприятния момент от гледна точна на ефективността.

Audi A2 остава доста интересен експеримент, който обаче не е особено доходоносен за марката. От серията са продадени едва 176 377 бройки, докато Mercedes-Benz успява да реализира над 1 милион копия от първо поколение A-Class.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт