728 x 90

Alpina представи най-мощния модел в историята си – B5 GT

Със своите 634 конски сили Alpina B5 GT, засенчва дори най-мощната серийна версия на BMW M5, а тиражът на бутиковия автомобил ще бъде ограничен на едва 250 екзмепляра. Фирмата Alpina има десетилетна история в създаването на фини и високотехнологични доработки на базата на автомобили с марката BMW. Неслучайно това е една от малкото компании от

Със своите 634 конски сили Alpina B5 GT, засенчва дори най-мощната серийна версия на BMW M5, а тиражът на бутиковия автомобил ще бъде ограничен на едва 250 екзмепляра.

Фирмата Alpina има десетилетна история в създаването на фини и високотехнологични доработки на базата на автомобили с марката BMW. Неслучайно това е една от малкото компании от този тип, които имат сертификат за производител на автомобили, а не само за тунинг специалист. След като основаната от Буркард Бовензипен фирма със седалище в германския град Бухлое стана собственост на BMW, стана ясно, че баварският концерн смята да ползва Alpina за производство на компоненти и високотехнологични решения, но ще прекрати създаването на собствени модели, което е наистина тъжна новина за милионите фенове на този „производител на бутикови автомобили“, както пишеше доскоро на плакетите в моделите на Alpina.

Alpina реши да изпрати по подобаващ начин актуалното поколение на Серия 5 с най-мощния сериен модел, създаван някога от компанията B5 GT се задвижва от 4,4-литров битурбо V8 с чудовищните 634 к.с. и 850 Нм, екипиран със специална титанова изпускателна система с незабравим според думите на компанията звук. Осемстепенният автоматик на ZF е с променени настройки, има и специално доработена за модела система launch control. Времето за спринта от място до 100 километра в час при версията седан е 3,4 секунди, комбито се справя за 3,6 секунди.

20-цоловите колела, както подобава, са решени в неподвластния на времето дизайн на Alpina с тънки прави спици, а специално за модела покритието им е в цвят Marron Volciano. Както ходовата част, така и каросерията и спирачната система са допълнително подсилени, за да се отговори подобаващо на меко казано солидните показатели за мощност и динамика.

Също типичнен за Alpina е и изисканият маниер, по който е доработен дизайна на автомобила – промените са съвсем деликатни и точно на място, без нищо крещящо или ненужно. Наред с традиционните за марката тъмно син и тъмно зелен цвят, автомобилите могат да бъдат поръчани в цветове Petrol Mica, Verde British Racing, тебеширено бял, Imola червен, Daytonaviolett или Arctic Race Blue.

Интериорът също е изключително благодорен и дава богати възможности за допълнителна индивидуализация в зависимост от предпочитанията на всеки клиент. Извезаното в цвят Marron Volciano лого в областта на подглавниците, декоративните вложки от антрацитено черна орехова дървесина и специалните кожени тапицерии са само част от предлаганите от Alpina решения за създаване на изискана атмосфера в салона. Цената започва от малко под 150 000 евро, като сме убедени, че този модел ще се превърне в едно от ценните колекционерски произведения в историята на Alpina.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт