Вероятността сезон 2022 да остане нулев за българския автомобилен спорт е все по-голяма, след като действащата досега „Автомобилна федерация на България“ остана без валиден лиценз. Това става ясно от днешната заповед на Министерството на младежта и спорта. АФБ получи шестмесечна забрана за провеждане на състезания в края на миналата година, след като ММС установи куп
Вероятността сезон 2022 да остане нулев за българския автомобилен спорт е все по-голяма, след като действащата досега „Автомобилна федерация на България“ остана без валиден лиценз. Това става ясно от днешната заповед на Министерството на младежта и спорта.
АФБ получи шестмесечна забрана за провеждане на състезания в края на миналата година, след като ММС установи куп нарушения в администрирането на шампионатите под шапката ѝ. Три състезания от 2021 г. станаха причината за санкцията – рали „Твърдица“ (АСК „Престиж“), рали крос „Ловеч“ (АСК „Вромос) и рали крос „Криводол“ (АСК „Старт М Криводол“).
Тогава начело на ММС бе служебният министър Андрей Кузманов. Неговият наследник Радостин Василев продължи с проверките, като при една от изявите си по темата потвърди, че „няма да се подаде на натиск от лица, които с действията си ясно показват, че защитават свои лични интереси и особено от лица, които са били любимци на предходното дискредитирано управление.“
Това бе пряк удар по Камен Михайлов и неговата АФБ, които извадиха БФАС от управлението на автомобилния спорт у нас през пролетта на 2019 година, когато министър бе Красен Кралев. Междувременно БФАС продължи да съществува, но АФБ получи лиценза от ММС и благодарение на СБА представяше страната ни и пред ФИА.
Смяната на политическата власт у нас очаквано доведе до сътресения и в ръководството на моторния спорт, които ескалираха до отмяната на лиценза на АФБ с днешната заповед на Василев.
„Днес издадох Заповед № РД-09-393/18.05.2022 г., с която ММС отнема безсрочен спортен лиценз № 1, издаден на Сдружение с нестопанска цел за осъществяване на общественополезна дейност “Автомобилна федерация на България“, пише в своя фейсбук акаунт Василев.
„Заповедта е издадена на основание чл. 24, ал. 1, т. 2, предл. 1 от Закона за физическото възпитание и спорта и въз основа на Протокол № 1 от 06.04.2022 г. и Протокол № 2 от 16.05.2022 г. от работата на Комисията по лицензиране и регистриране.“
Във връзка с подадени множество сигнали, отнасящи се до нарушения от страна на спортни федерации, Комисията по лицензиране и регистриране продължава своята работа.“
При подобен развой на събитията е логично да предположим, че БФАС ще си върне ръководните права в автомобилния спорт у нас, но лицензът към ФИА се държи от СБА. Вероятно цялата процедура ще отнеме време и не е изключено целият сезон да пропадне.
Източник: AMS.bg
Оставете коментар
Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *