728 x 90

Български екипаж с трето място в рали за серийни електрически автомобили

Отборът на Асоциация за устойчива мобилност завърши на трето място в Eco Dolomity GT, финален кръг от Световния рали шампионат за серийни електрически автомобили. Италианската надпревара бе финален кръг за сезона във FIA ecoRally Cup тази година и отново провокира интереса на водещите отбори в шампионата. Екипажът на ASM Bulgaria Калин Дедиков и Георги Павлов

Отборът на Асоциация за устойчива мобилност завърши на трето място в Eco Dolomity GT, финален кръг от Световния рали шампионат за серийни електрически автомобили.

Италианската надпревара бе финален кръг за сезона във FIA ecoRally Cup тази година и отново провокира интереса на водещите отбори в шампионата. Екипажът на ASM Bulgaria Калин Дедиков и Георги Павлов направиха състезателния дебют на новият си автомобил KIA Niro EV, като българите са първият отбор подготвил последното поколение електромобил на корейският производител за световния шампионат.

Общият маршрут на ралито от 441 км, разделени в три дни, включваше пет нощни отсечки, както и изкачване на четири от най-предизвикателните проходи в Доломитите достигащи над 2000м надморска височина. В откриващият нощен етап в подножието на планината, който беше бойно кръщене за новият автомобил, българите завършиха 9-ти с голямо изоставане от лидерите.

През вторият ден от надпреварата с 214 км етапи и 9 състезателни отсечки, Дедиков и Павлов коригираха неточностите от първия ден и започнаха да подобряват времената си. Състезанието премина през няколко алпийски прохода и по време на обедния регрупинг в курорта Ортисей, ASM Bulgaria уверено се изкачваха в класирането. Българите се представиха добре и в следобедните отсечки и завършиха деня на 5-та позиция.

Финалният ден от ралито с един етап от 98 км включваше 3 състезателни отсечки, последната от които беше най-дългата и трудна за цялото състезание. Още на старта се появиха неясни проблеми в навигационното оборудване и екипажът премина първите две отсечки с известни затруднения. В последната отсечка, която комбинира изкачването на Пасо Валес и спускането по Пасо Роле, въпреки проблемите екипажът постигна изключително добър резултат и се пребори за място на подиума в състезанието.

В отделното, паралелно класиране за енергийна ефективност Дедиков и Павлов завърши едва 11-ти. Българският отбор беше подготвен за тежко, снежно състезание и благодарение на Примекс, новият автомобил бе оборудван със зимни гуми Matador Nordicca. Ниските температури съпътстваха цялото състезание, но снегът отстъпи място на дъжда, което даде огромно предимство в енергийната ефективност на екипажите стартиращи с всесезонни или някои дори с летни гуми и те окопираха челните места.

Световни шампиони във FIAecoRally Cup за годината станаха испанците Конте/Сергнесе с актив от 118,5 точки. Втори остана италианско – френският екипаж Герини/Прусак със 115,5 точки, а чехите Здарски/Набелек допълниха челната тройка със 100,5 точки.

При производителите KIA е безапелационен шампион със 153 точки, на второ място е Hyundai с 93 точки, а MG е на трета позиция с 67,5 точки.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт