728 x 90

BMW XM е първият SUV модел на BMW M, който има до 748 к.с. и тежи 2750 килограма

BMW XM е акцентът в моделната офанзива през юбилейната година на марката и в същото време е първият оригинален BMW M Автомобил след BMW M1. Прецизните акценти в екстериорния дизайн на High-Performance SAV напомнят на легендарния спортен автомобил със средноразположен двигател. От декември 2022 г. BMW XM ще се произвежда в завода на BMW Group

BMW XM е акцентът в моделната офанзива през юбилейната година на марката и в същото време е първият оригинален BMW M Автомобил след BMW M1. Прецизните акценти в екстериорния дизайн на High-Performance SAV напомнят на легендарния спортен автомобил със средноразположен двигател. От декември 2022 г. BMW XM ще се произвежда в завода на BMW Group в Спартанбърг, САЩ и ще бъде въведен на пазара през пролетта на 2023 г. Най-важните пазари за САЩ, Китай и Средният Изток.

M HYBRID задвижването на BMW XM развива системна мощност от 480 кВт/653 к.с. (съвместно от двигателя с вътрешно горене с до 360 кВт/489 к.с. и електрическото задвижване с до 145 кВт/197 к.с.). То е базирано на новоразработен V8 двигател с най-модерна технология M TwinPower Turbo и класическа високооборотна концепция.

Осемцилиндровият двигател се подпомага от интегриран в осемстепенната трансмисия M Steptronic електромотор, който с наличната си още в покой тяга осигурява незабавни реакции на всяко движение на педала на газта. Системният въртящ момент на M HYBRID задвижването е 800 Нм (съвместно от двигателя с вътрешно горене с до 650 Нм и електромотора с до 280 Нм). Иновативният редуктор повишава ефективният максимален въртящ момент на електромотора на входящия вал на трансмисията до 450 Нм.

През есента на 2023 г. моделната гама ще бъде допълнена с BMW XM LABEL RED. Най-мощният автомобил в историята на BMW M GmbH, регистриран за движение по обществените пътища, ще има системна мощност от 550 кВт/ 748 к.с. (съвместно от двигателя с вътрешно горене с до 430 кВт/585 к.с. и електрическото задвижване с до145 кВт/197 к.с.), както и максимален системен въртящ момент от 1 000 Нм (съвместно от двигателя с вътрешно горене с до 750 Нм и електрическото задвижване с до 280 Нм; предварителни данни на базата на актуалното развойно ниво на автомобила).

Интелигентно контролираното взаимодействие между двата двигателя осигурява хармонично и типично за М изживяване от динамиката във всяка ситуация. То се характеризира с внушително, спонтанно и равномерно във всички оборотни диапазони разгръщане на мощността. BMW XM ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,3 секунди, съпроводено от заредения с енергия, изключително емоционален за осемцилиндрови двигатели звук на спортната изпускателна система. Тя е оборудвана с клапи с безстепенно електрическо управление, както и за пръв път при модел на BMW M подредени един над друг, хексагонални двойни ауспухови накрайници.

С бутона M Hybrid на средната конзола могат да бъдат активирани трите режима на шофиране, сред тях и ELECTRIC за шофиране с нулеви локални емисии при скорост до 140 км/ч и пробег от 82 до 88 километра* според WLTP. За тази цел разположената в дъното на автомобила литиево-йонна батерия разполага с използваем енергиен капацитет от 25,7 кВтч. Combined Charging Unit на BMW XM позволява зареждане с променлив ток с мощност до 7,4 кВт.

Уникалният баланс между радостта от шофирането и уюта, който се създава в интериора на BMW XM, се отразява и върху изживяването при шофиране. Висококачествените и специално настроени за M системи на окачването позволяват максимален диапазон между типичната за M динамика и комфорт на возене над средното ниво в сегмента. За индивидуални настройки на автомобила е на разположение менюто M Setup. Интегрираното приложение на всички системи на задвижването и окачването шаси върху различни профили на маршрута – от градски трафик до селски пътища и магистрали – осигурява винаги уверено и хармонично поведение на пътя по всяко време.

Конструкцията на окачването е с двойни напречни носачи отпред и петраменна задна ос със специфични за модела кинематика и еластокинематика.  BMW XM серийно се оборудва с Адаптивно М окачване Professional с амортисьори с електронно управление и активна стабилизация срещу наклоняване с 48-волтови електромотори и Active Roll Control. Това е и първият модел на BMW M с Интегрално активно кормилно управление, което също е част от серийното оборудване.

ARB-контролът на сцеплението и свързаността на всички контролни системи в интегрирано управление на страничната динамика осигуряват високо сцепление, пъргавина и стабилност на пътя. М Спортната спирачна система е комбинирана с интегрирана спирачна система, която позволява създаването на две характеристики на усещането в педала на спирачката. Серийното оборудване включва 21-инчови М алуминиеви джанти. Като опция се предлагат и 22-инчови и 23-инчови М алуминиеви джанти.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт