728 x 90

BMW XM ще стане първият електрифициран М модел, мощността ще е 650 к.с.

След напълно електрическите Performance модели BMW i4 M50 и BMW iX M60 с BMW XM се представя първото M хибридно задвижване.

Неговият изразителен дизайн все още е скрит под камуфлажно фолио, атлетичните му пропорции вече могат да се отгатнат, а екстремните Performance характеристики на новото BMW XM превръщат в изживяване всяко тестово шофиране, дори и за опитните професионалисти. Като част от тестовете за динамика на управлението, в момента първият High-Performance автомобил с BMW M GmbH с електрифицирано задвижване завършва последната фаза от развойния процес към серийно производство. Само няколко месеца след представянето на BMW Concept XM, в интензивна тестова програма прототипите на серийния модел демонстрират високата степен на зрялост на задвижването и технологиите на окачването. BMW XM е готов да даде нова дефиниция за върхово представяне, лукс и увереност.

След напълно електрическите Performance модели BMW i4 M50 и BMW iX M60 с BMW XM се представя първото M хибридно задвижване като нов аспект на електрическата мобилност в сегмента на High-Performance автомобилите- Модернизираният V8 бензинов двигател и електрическото задвижване генерират обща системна мощност от 480 кВт/ 650 к.с. Общият им въртящ момент достига до 800 Нм. Изключително спонтанна, с постоянен устрем и винаги уверена, мощността се прехвърля на пътя чрез първото специфично за хибрид задвижване на четирите колела M xDrive.

Обратното броене до световната премиера на BMW XM перфектно допълва юбилейните дейности за отбелязване на 50-ата годишнина на BMW M GmbH. Серийното производство ще започне в завода на BMW Group в Спартанбърг, САЩ, през декември 2022 г. „С дебюта на BMW XM в края на нашата юбилейна година, ние гледаме към бъдещето, в което BMW M ще продължи да нарушава конвенциите и да преминава отвъд границите“, каза Францискус ван Меел, главен изпълнителен директор на BMW M GmbH. „Електрификацията ни дава нови възможности да представим по завладяващ начин неподражаемото M усещане и да го пренесем на пътя. Независимо от задвижващата си технология, нашите Performance и High-Performance автомобили ще продължат да имат неподражаем и автентичен М характер и в бъдеще.”

За своите тестове по обществените пътища тестовите и развойните инженерите са предвидили особено взискателен и разнообразен профил на маршрута. По този начин интелигентно контролираното взаимодействие на новия осемжилиндров двигател и особено мощния електродвигател може да бъде тествано и фино настроено при широк диапазон от условия: от спринтове по магистралата до криволичещи селски пътища до спиране и градско движение. Стръмните планински проходи и тесните серпентини предлагат идеалните условия за демонстриране на потенциала за динамика на управлението на системата M xDrive, включително блокажа на диференциала на задната ос с електронно управление.

С електрическия си пробег от около 80 километра според WLTP новото  BMW XM може да се движи почти безшумно и с нулеви локални емисии не само в населени места, но и на по-дълги разстояния. Особено интензивно се усещат спонтанните реакции на електромотора при всяко движение на педала на газта. В режим Electric моменталното разгръщане на мощността, например при потегляне на светофар или при излизане от населено място, осигурява спонтанно и динамично изживяване от ускоренията.

Фактът, че новото BMW XM е създадено като чистокръвен BMW M автомобил, проличава и от почти перфектното разпределение на теглото между осите в съотношение 50:50, както и технологиите на окачването. Новото BMW XM серийно се оборудва с адаптивно окачване M Professional. То включва: специфични за модела варианти на пружините и амортисьорите с електронно управление, както и – за пръв път при BMW M автомобил – електромеханична стабилизация срещу наклоняване с 48-волтова технология, която благодарение на допълнителната функция Active Roll Comfort не само редуцира наклоняването поради едностранните неравности на пътната настилка, но и същевременно активно адаптира височината от съответната страна на автомобила. За пръв път част от серийното оборудване на BMW M автомобил е и Интегралното активно кормилно управление, което повишава пъргавината и динамиката в завоите, както и увереността при смени на лентата.

С тази комбинация, специфичната за модела М спирачки и най-новото поколение на интегрираната спирачна система, както и опционалните М алуминиеви джанти с размер до 23 инча, новото BMW XM предлага не само прецизно контролируема управляемост, но и впечатляващ комфорт на возене във всекидневието и при дълги пътувания. Оптималният баланс между динамика и комфорт при шофиране се постига след интензивна тестова програма при условията на всекидневието. Опитните специалисти на борда на предсерийния модел прецизно регистрират как системите на окачването реагират на коловози, неравности или замърсени пътни участъци и колко уверено се овладяват внезапните промени на посоката, спонтанните ускорения или дългите отсечки при спускане с високи натоварвания на спирачките. Като част от интегрираното приложение на всички системи на задвижването и окачването, тяхната фина настройка гарантира, че двигателят с вътрешно горене и електродвигателят, както и всички компоненти на окачването и системите за контрол на BMW XM образуват перфектно координиран цялостен пакет за нова форма на типичната за М динамика.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт