Ново проучване, проведено от Uswitch, събира данни за годишните приходи на водещите световни производители на автомобили. Тази информация не е точно тайна – почти всяка компания обявява данните за продажби и приходи поне на тримесечна база, ако не и всеки месец. И винаги има годишно обобщение, което да представи всичко в перспектива, като осреднява върховете
Ново проучване, проведено от Uswitch, събира данни за годишните приходи на водещите световни производители на автомобили. Тази информация не е точно тайна – почти всяка компания обявява данните за продажби и приходи поне на тримесечна база, ако не и всеки месец. И винаги има годишно обобщение, което да представи всичко в перспектива, като осреднява върховете и спадовете.
Разликата тук е, че Uswitch тръгва в друга посока, като разбива годишните печалби до печалби за час, минута и секунда. Най-грубо това означава, че още една годишна заплата е била спечелена от водещите марки автомобили, само докато четете този параграф.
За колко точно пари говорим? Ето бърза диаграма за 10-те автомобилни производители с най-високи доходи, показваща годишните печалби, разбити по час, минута и секунда.
Компания | Годишни печалби | Печалби за час | Печалби за минута | Печалби за секунда |
Toyota | $275 млрд. | $31.4 млн. | $523 889 | $8731 |
Volkswagen | $255 млрд. | $29.1 млн. | $484 399 | $8073 |
Daimler | $176 млрд. | $20.1 млн. | $355 363 | $5589 |
Honda | $137 млрд. | $15.7 млн. | $261 349 | $4356 |
Mitsubishi | $136 млрд. | $15.5 млн. | $258 702 | $4312 |
Ford | $127 млрд. | $14.5 млн. | $241 903 | $4032 |
General Motors | $122 млрд. | $14.0 млн. | $233 038 | $3884 |
BMW | $113 млрд. | $12.9 млн. | $215 137 | $3586 |
Stellantis | $99 млрд. | $11.3 млн. | $188 375 | $3140 |
Nissan | $91 млрд. | $10.4 млн. | $172 919 | $2882 |
С $8 731 приходи на всяка секунда, Toyota оглавява списъка, но Volkswagen е близо с $8 073. И двете групи имат сериозна преднина пред третия Daimler, но дори Nissan в дъното на списъка печели близо 3000 долара всяка секунда.
Това със сигурност поставя различна гледна точка върху финансовия свят на автомобилния бизнес, но не всичко е розово. През 2020 г., например, Toyota похарчи над 1 милиард долара само за реклама и то само в САЩ. Извън сметката оставяме производство, заплати на персонал, развойна дейност и всичко останало, което съпътства дейността на един автомобилен гигант.
Оставете коментар
Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *