Скорошно и доста шокиращо предложение, направено от Европейската комисия, призовава за прекратяване на продажбите на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене още през 2035 г. Това трябва да бъде гласувано от 27-те членове на Европейския съюз, за да влезе забраната в сила, но междувременно производителите на автомобили вероятно ще бъдат принудени да намалят своите
Скорошно и доста шокиращо предложение, направено от Европейската комисия, призовава за прекратяване на продажбите на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене още през 2035 г. Това трябва да бъде гласувано от 27-те членове на Европейския съюз, за да влезе забраната в сила, но междувременно производителите на автомобили вероятно ще бъдат принудени да намалят своите предложения на бензин и дизел.
Очаква се новият екологичен стандарт Евро 7 да влезе в сила през 2025 г. По-строгите норми за CO2 ще поставят в опасност малките автомобили, задвижвани от двигатели с вътрешно горене. Причината е, че този клас машини ще се нуждаят от сериозни инвестиции в ДВГ-та, за да могат те да отговорят на новите стандарти. Както е известно, печалбите в този клас са по-ниски от останалите. Същото важи и за спортните автомобили и поради тези причини Mercedes обмисля да премахне голяма част от двигателите си в бъдеще.
В интервю за Autocar главният оперативен директор на марката Маркус Шафе признава, че Mercedes ще намали наполовина своите варианти на двигатели по-късно през това десетилетие: „Ще намалим броя на вариантите на двигатели, преминавайки през Евро 7, с около 50 процента.“ С преминаването на следващото поколение AMG C63 от V8 към електрифицирана версия на четирицилиндровия двигател на AMG A45, трансформацията е на път да започне.
Как Евро 7 ще промени двигателите? Според предложенията, направени от Консорциума на Европейската комисия за ултра ниски емисии на превозни средства, автомобилите могат да бъдат оборудвани с многостепенен „суперкатализатор“. Същото британско издание разглежда документите и установява, че автомобилите с бензиново гориво могат да получат нагрят електрически катализатор, допълнителни двойни катализатори, филтър за прахови частици и катализатор за амонячно съдържание.
Не само това, но автомобилите, отговарящи на Евро 7, може да разполагат с диагностична система, вградена в компютрите на автомобила, която да анализира двигателя по всяко време и да се увери, че той отговаря на емисионните стандарти поне 240 000 километра. Всичко това звучи доста скъпо за изпълнение, поради което най-вероятно ще чуем и от други автомобилни производители за техните планове да опростят портфолиото си от двигатели.
Оставете коментар
Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *