В Австрия най-късно от 2030 г. трябва да се регистрират само леки коли с нулеви вредни емисии, съобщава Derstandard. Това е една от мерките от „Mobility Master Plan 2030“, представени от министъра на инфраструктурата Леоноре Гюслер. Планът обаче не е обвързващ и засега е само проект. За да се постигне целта за неутралност на климата
В Австрия най-късно от 2030 г. трябва да се регистрират само леки коли с нулеви вредни емисии, съобщава Derstandard. Това е една от мерките от „Mobility Master Plan 2030“, представени от министъра на инфраструктурата Леоноре Гюслер. Планът обаче не е обвързващ и засега е само проект.
За да се постигне целта за неутралност на климата в Австрия до 2040 г., 100% от всички нови регистрации в транспортния сектор трябва да бъдат без локални емисии най-късно до 2030 г., както се посочва в плана. От 2032 г. всички нови регистрации на автобуси и от 2035 г. всички нови регистрации на търговски превозни средства над 18 тона трябва да бъдат също без емисии.
С „Mobility Master Plan 2030“ Австрия дори би победила плановете на ЕС. Миналата седмица Европейската комисия представи плановете си от 2035 г. да се регистрират само нови автомобили с емисии на CO2 от нула грама на километър. Представяйки плана, министър Гюслер определи целите на Европейската комисия като „добри и важни“. Австрия вече има силна изходна позиция в електрическата мобилност, поради което иска да продължи напред по-бързо.
До 2030 г. по магистралите трябва да бъдат изградени над 1000 точки за бързо зареждане, а паркингите също трябва да бъдат оборудвани със станции за зареждане, които да придружават преминаването към електромобилност. „Бъдещето на автомобила е наелектризирано“, казва Гюслер.
Въпреки това, „Mobility Master Plan 2030“ не е обвързващ, а по-скоро, според Gewessler, „карта и компас“ за посоката на развитие на мобилността. От предложенията трябва да се получат конкретни проекти. „Предстои ни много работа, за да направим всичко конкретно“, казва министърът на инфраструктурата от Зелената партия. В момента около 30% от емисиите на CO2 в Австрия все още идват от транспортния сектор.
Оставете коментар
Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *