728 x 90
Error, no Ad ID set! Check your syntax!

Австрия обмисля забрана за продажба на коли с ДВГ от 2030 г.

В Австрия най-късно от 2030 г. трябва да се регистрират само леки коли с нулеви вредни емисии, съобщава Derstandard. Това е една от мерките от „Mobility Master Plan 2030“, представени от министъра на инфраструктурата Леоноре Гюслер. Планът обаче не е обвързващ и засега е само проект. За да се постигне целта за неутралност на климата

В Австрия най-късно от 2030 г. трябва да се регистрират само леки коли с нулеви вредни емисии, съобщава Derstandard. Това е една от мерките от „Mobility Master Plan 2030“, представени от министъра на инфраструктурата Леоноре Гюслер. Планът обаче не е обвързващ и засега е само проект.

За да се постигне целта за неутралност на климата в Австрия до 2040 г., 100% от всички нови регистрации в транспортния сектор трябва да бъдат без локални емисии най-късно до 2030 г., както се посочва в плана. От 2032 г. всички нови регистрации на автобуси и от 2035 г. всички нови регистрации на търговски превозни средства над 18 тона трябва да бъдат също без емисии.

С „Mobility Master Plan 2030“ Австрия дори би победила плановете на ЕС. Миналата седмица Европейската комисия представи плановете си от 2035 г. да се регистрират само нови автомобили с емисии на CO2 от нула грама на километър. Представяйки плана, министър Гюслер определи целите на Европейската комисия като „добри и важни“. Австрия вече има силна изходна позиция в електрическата мобилност, поради което иска да продължи напред по-бързо.

До 2030 г. по магистралите трябва да бъдат изградени над 1000 точки за бързо зареждане, а паркингите също трябва да бъдат оборудвани със станции за зареждане, които да придружават преминаването към електромобилност. „Бъдещето на автомобила е наелектризирано“, казва Гюслер.

Прочети още:
Мото-Пфое отваря зарядните си станции за свободно ползване

Въпреки това, „Mobility Master Plan 2030“ не е обвързващ, а по-скоро, според Gewessler, „карта и компас“ за посоката на развитие на мобилността. От предложенията трябва да се получат конкретни проекти. „Предстои ни много работа, за да направим всичко конкретно“, казва министърът на инфраструктурата от Зелената партия. В момента около 30% от емисиите на CO2 в Австрия все още идват от транспортния сектор.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *