728 x 90

Кои са най-интересните употребявани автомобили до 100 000 лв.?

    Нашите съвети за покупка на класики през 2023 г. ще ви посочат силните и слабите страни на четири автомобила до 50 000 евро: Bentley Continental GT, Ford Escort RS Cosworth, Land Rover Series III и VW Karmann Ghia.В нашия „Bull market list“ за 2023 г. – тоест автомобилите, за които партньорите ни в оценяването от

    Нашите съвети за покупка на класики през 2023 г. ще ви посочат силните и слабите страни на четири автомобила до 50 000 евро: Bentley Continental GT, Ford Escort RS Cosworth, Land Rover Series III и VW Karmann Ghia.
    В нашия „Bull market list“ за 2023 г. – тоест автомобилите, за които партньорите ни в оценяването от Classic Analytics предвиждат повишаване на стойността, са включени истински ярки характери. Не средностатистически скучни возила, а машини за ценители. В тази част ще разгледаме четирима класици за по-малко от 50 000 евро.

    Bentley Continental GT

    Период на производство: от 2003 до 2011 г.
    Цена: 32 200 евро

    Като ново, Bentley Continental GT струваше около 180 000 евро. Днес един добре поддържан екземпляр – а трябва да купите непременно такъв – струва около 32 200 евро. Предишният собственик е платил по-голямата част от сметката. Ако се е грижил добре за него, няма да забележите няколко десетки хиляди километра. Bentley е оборудвал Continental GT толкова скъпо и го е изработил толкова грижливо, че би трябвало спокойно да издържи няколко десетилетия. Най-голямата ви грижа ще бъде плащането на огромните сметки за гориво – разходът е между 11,6 и 25,3 литра на 100 километра, резервоарът побира 90 литра – и да свикнете със скъпото обслужване в сервизите.

    Все пак периодичните прегледи са предвидени нарядко, на всеки 32 000 км. Дванайсетцилиндровият битурбодвигател почти няма слаби места освен повреди в резултат от продължителен престой, дефектни запалителни бобини и – рядко – запушена охладителна система. Най-големият враг на каросерията са неквалифицираните ремонти след удари, катастрофи или опити за взлом. Трябва да купувате само екземпляри с пълна сервизна история. Специализираните търговци във Великобритания предлагат някои резервни части по-изгодно от сервиза на Bentley.

    Ford Escort RS Cosworth

    Период на производство: от 1992 до 1996 г.
    Цена: 41 400 евро

    Последната от 7145-те бройки Ford Escort RS Cosworth беше продадена на търг в collectingcars.com в началото на ноември 2022 г. за 53 700 евро. Цената за този специален екземпляр, който Karmann е изработил след края на същинското серийно производство и който впоследствие е бил собственост на ръководителя на британския отдел на Ford за разработка на специални автомобили (Special Vehicle Engineering), показва в каква посока вървят цените за редкия хомологационен хот хеч – нагоре. При това да се шофира Escort с технологията Sierra Cosworth, е удоволствие: надлъжно разположеният четирицилиндров турбодвигател развива 220 к.с., които системата за двойно предаване разпределя главно към задния мост, а огромният спойлер (от 1996 г. по желание) удържа колата на земята при бързо завиване.

    Ръждата, инцидентите и тунинговането са трите най-големи проблема при Escort RS Cosworth. Резервни части могат да бъдат намерени в Англия, където симпатизантите на „крилатия“ Escort са повече. Натъжаващо за почитателите на Lancia Integrale е, че моделът на Ford спечели сравнителен тест в auto motor und sport, защото ускоряваше по-добре, премина по-бързо през слалома и изразходваше по-малко гориво от италианския си конкурент. Беше похвален за ходовата част и критикуван за забавените реакции на големия турбокомпресор. Но при 6,2 сек от 0 до 100 км/ч дори актуалният Golf GTI трябва да даде всичко от себе си, за да не изостане.

    Land Rover Series III 109 V8

    Период на производство: от 1979 до 1985 г.
    Цена: 28 800 евро

    Произвежданият от 1971 г. до 1984 г. Land Rover Series III е последната версия на серията преди Defender. Подобно на IIA, при Series III фарове са в калниците, а огледалата вече са монтирани на вратите вместо на предните калници. Радиаторната решетка и арматурното табло са пластмасови. За шофирането е добре, че напълно синхронизираната предавателна кутия вече е серийна. Най-често се е монтирал много як 2,3-литров четирицилиндров двигател, а като алтернатива – дизел, който със своите 63 к.с. леко се затруднява с този Land Rover. По-уверен и по-рядко срещан е 3,5-литровият V8. Вярно е, че с ниската си компресия той постига само 91 к.с., но осигурява приличен въртящ момент и най-вече тих и равномерен ход.

    Ръждата, особено по напречната греда отзад, е често срещана. От състоянието на шасито зависи дали реставрацията си заслужава или не. Среща се контактна корозия между носещия стоманен скелет и алуминиевите ламарини на каросерията. Заинтересованите купувачи трябва да обърнат внимание предимно на долните ръбове и рамките на прозорците на вратите. Течове на масло се срещат при четиристепенната скоростна кутия, диференциалите и двигателите. Понякога синхронизацията се износва, тогава трансмисията изключва от скорост.

    VW Karmann Ghia Coupé

    Период на производство: от 1955 до 1959 г.
    Цена: 45 300 евро

    Супербензинът струва 70 пфенига за литър, Федерална република Германия става член на НАТО и във Волфсбург на 5 август от конвейера слиза милионният Volkswagen – боядисана в златисто „костенурка”. Още през същия месец започва производството на Karmann Ghia. Typ 14 споделя с VW 1200 двигателя, ходова част и спирачките. Предавателните числа на скоростната кутия са като при експортния вариант на „костенурката”. Сериен стабилизатор на предния мост намалява накланянето настрани. По-широката и по-плоска каросерия прави проектираното от дизайнерското бюро Carrozzeria Ghia купе да прилича на спортен автомобил – обещание, което 30-те конски сили на 1,2-литровия боксерен двигател в задната част могат да изпълнят само условно. За ускоряване от 0 до 100 км/ч по заводски данни са нужни 33 секунди. Максималната скорост е 118 км/ч – с 6 повече, отколкото при „костенурката”.

    В напълно заварената каросерия на Karmann Ghia има много кухини и никакво фабрично консервиране. Реставрирането ѝ изисква толкова много усилия и умения, колкото това на Porsche 356 – нещо, което не е по силите на всеки. Да добавим и факта, че оригиналните части са скъпи. Първо трябва да огледате гънките и широчината на фугите, на второ място – калниците, гнездото за резервното колело и праговете. Задвижването е по-лесно за ремонт: боксерният двигател е склонен да прегрява при третия цилиндър, с възрастта започва да губи масло или се нуждае от нови топлообменници. Занемарените предни мостове също не са дреболия. Накрая проверете състоянието на хромираните елементи и на интериора, както и пълното им окомплектоване – намирането на резервни части може да бъде трудно и скъпо.

    Заключение

    Bentley Continental GT от години e заседнал около 30 000 евро и вероятно е оставил зад гърба си обезценяването. Поддръжката, ремонтът и зареждането на луксозното и бързо 12-цилиндрово купе остават скъпи.

    През 90-те Ford Escort RS Cosworth въодушевяваше всекиго, който се интересуваше от Световния рали шампионат или просто от бързи коли. Тогавашните му поклонници днес имат достатъчно пари, за да си купят мечтата на своята младост. Действайте!

    Land Rover Series III са по-изгодни от Defender, но и по-некомфортни.

    Много хора смятат Karmann Ghia за хубав автомобил – за гледане, не за каране. Първата серия – тази до 1959 г., е най-хубавата – и най-бавната.

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт