728 x 90

20 000 електромобила и 10 000 зарядни станции в България – целта на правителството до 2026 г.

Заместник-министър председателят по климатични политики и министър на околната среда и водите Борислав Сандов взе участие в уебинар на тема електрическа мобилност, организиран от списание „Ютилитис“. В рамките на обсъждането станаха ясни целите на правителството за броя електромобили, които трябва да се движат по нашите пътища в следващите години. По неговите думи ще се гони

Заместник-министър председателят по климатични политики и министър на околната среда и водите Борислав Сандов взе участие в уебинар на тема електрическа мобилност, организиран от списание „Ютилитис“. В рамките на обсъждането станаха ясни целите на правителството за броя електромобили, които трябва да се движат по нашите пътища в следващите години.

По неговите думи ще се гони кота от 20 000 електромобила до 2026 година, както и 10 000 обществени зарядни станции. Освен това, от експлоатация трябва да се извадят поне 50 000 стари автомобила с двигател с вътрешно горене. Към момента в България работят около 200 станции за зареждане на електрически автомобили, което поставя страната ни на осмо място отзад напред в Европейския съюз, съотнесено към общата дължина на пътната инфраструктура. От друга страна, броят на регистрираните електрически автомобили е около 3500 при общ брой автомобили от над 3.38 милиона.

„Виждайки какво се случва около нас в рамките на Европейския съюз (ЕС) и дори в съседни държави, които не са част от ЕС, това [целта за 2026 година] изглежда реалистично, а за някои хора дори може да не е достатъчно амбициозно. Но нека започнем оттам, ако постигнем повече, би било добре дошло“, коментира министърът, цитиран от БТА. „Един от важните принципи, който трябва да бъде прилаган е, че замърсителят плаща. Това става през няколко механизма, като основен ще бъде Националният план за възстановяване и устойчивост, където е записана реформата, касаеща електормобилността.“

До 2030 година у нас трябва да има поне 300 000 електромобила, добави още Сандов. „По отношение на нормативната база трябва да работим допълнително да бъде поставена по-добра законодателна основа за всички тези действия и да има възможности, които не оставят празни петна в законодателството. Има какво да се подобри в нормативната база и всички ние трябва да работим заедно за това“, добавя още министър Сандов.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт