728 x 90
Error, no Ad ID set! Check your syntax!

Този автомобил остава собственост на едно семейство почти 100 години!

Днес могат да бъдат намерени доста малко запазени екземпляри от Model A на Duesenberg.

Duesenberg Model A не е много популярно име в Европа. Машината се появява за първи път в САЩ през 1921 година и задава стандартите в технологично отношение.

Model A се превръща в първия сериен автомобил в света със хидравлична спирачна система. Освен това, Duesenberg въвежда за първи път в автомобилостроенето редови 8-цилиндров двигател.

За първи път автомобилът е представен под концептуална форма още през 1920 година в Ню Йорк, но през следващите 12 месеца преминава през редица промени. Финалният й вид става готов през втората половина на следващата година.

Днес могат да бъдат намерени доста малко запазени екземпляри от Model A на Duesenberg. Един от тях се озовава в музея Auburn Cord Duesenberg Automobile Museum в Индиана, след като прекарва почти 100 години в гаража на едно семейство.

Както The Drive разказва, американски бизнесмен купува машината веднага след дебюта й и я кара ежедневно до смъртта си през 1959 година. Собственикът е бил истински фен на колата, тъй като през годините поръчва различни подобрения от завода.

След смъртта на бизнесменна от Индиана, машината бива завещана на племенника му в Калифорния, където той я съхранява грижливо през следващите 30 години.

Едва през 1994 г. праплеменникът на оригиналния собственик, К. Касъл младши, получава Model A, а през 2010 г. поръчва пълна реставрация, която в крайна сметка отнема 10 000 часа работа. Възродена, елегантната Duesenberg се появява публично за първи път от десетилетия по време на Pebble Beach Concours d’Elegance през 2013 г.

Прочети още:
Mitsubishi Galant AMG Type 1 или как AMG изневери на Mercedes-Benz

Когато колата наближава 100-ия си рожден ден, семейството решава да намери постоянен дом за нея и избира автомобилния музей Auburn Cord Duesenberg. Този музей се помещава в оригиналната сграда на централата на Auburn Automobile Company, която придобива Duesenberg през 1926 г.

Машината е предадена в перфектно състояние и с много оригинални аксесоари. Съвсем скоро тя ще навърши 100 години.

Сам Грейт, уредник на музея: „Тъй като това е първият продаден лек автомобил на Duesenberg, той е може би най-значимият автомобил в колекцията ни. Това е първият серийно произведен автомобил с 8-цилиндров редови двигател и хидравлични спирачки на четирите колела. А фактът, че остава в едно и също семейство 99 години е просто уникален!“

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *