728 x 90

Представиха D60 – първият кросоувър на марката Maxus

Британската компания LDV, която беше в ръцете на руската група ГАЗ, бе обявена в несъстоятелност през 2009 г., в резултат на което останките й бяха закупени от китайската компания SAIC. Новите собственици възобновиха производството на микробуси под марката Maxus, но освен това предприеха разширяването на моделната гама. Оттогава се появиха микробуси, миниван, пикап и рамков

Британската компания LDV, която беше в ръцете на руската група ГАЗ, бе обявена в несъстоятелност през 2009 г., в резултат на което останките й бяха закупени от китайската компания SAIC. Новите собственици възобновиха производството на микробуси под марката Maxus, но освен това предприеха разширяването на моделната гама. Оттогава се появиха микробуси, миниван, пикап и рамков SUV, а сега дойде време за първия кросоувър с монокок.

По размери новият Maxus D60 е близо до моделите Skoda Kodiaq или Hyundai Santa Fe: 4720 мм дължина, 1860 мм ширина и 1736 мм височина. Междуосието е 2760 мм. Технически джипката е унифицирана с Roewe RX5 и MG GS (тези марки принадлежат също на концерна SAIC), но платформата с напречен двигател е модифицирана и подсилена: например, лостовете на задното независимо окачване са станали по-масивни.

Maxus D60 се предлага във версии с два или три реда седалки, като при трите редове може да има както триместен среден диван, така и две отделни седалки (в този случай кросоувърът става шестместен). Тапицерия е изцяло "кожена" или в комбинация с алкантара.

Управлението на медийната система, контролът на климата и второстепенните функции на автомобила се възлагат на 14-инчов “таблет”, който заема цялата централна конзола. От оборудването трябва да се отличат: виртуалните инструменти на екрана с диагонал от 12.3 инча, камерите за кръгов обзор, електрическите предни седалки, панорамен покрив и много други.

Maxus D60 се предлага с един единствен захранващ агрегат – това е 1,5 турбочетворка (169 к.с., 250 Нм), съчетана със седемстепенен предселективен "робот". Все още няма задвижване на всички колела, но то трябва да се появи в близко бъдеще, както и плъг-ин хибрид с 1.3 двигател и елмотор.

На китайския пазар Maxus D60 ще бъде продаван от края на юли с цена от около 16 хиляди долара. Износните доставки са планирани за по-късно: марката Maxus присъства в Австралия и Африка от времето на LDV, въпреки че отдавна обещаното завръщане в Европа засега буксува.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт