През 90-те години на миналия век, когато Mercedes-Benz продава поколение W140 от флагманския си модел, е съществувала сериозна вероятност немската фирма да удари в земята всички свои конкуренти със супер мощен сериен автомобил. Инженерите на Mercedes предлагат на мениджърите в компанията идеята за 18-цилиндров двигател в S-Class, който да се позиционира като най-мощната и скъпа
През 90-те години на миналия век, когато Mercedes-Benz продава поколение W140 от флагманския си модел, е съществувала сериозна вероятност немската фирма да удари в земята всички свои конкуренти със супер мощен сериен автомобил.
Инженерите на Mercedes предлагат на мениджърите в компанията идеята за 18-цилиндров двигател в S-Class, който да се позиционира като най-мощната и скъпа версия на луксозния седан.
Планът бил за 8.0-литров агрегат в разположение W18 – три редици от по шест цилиндъра. Проектът за мотора показал, че той може да се събере в коша на автомобила без много модификации, тъй като габаритата му дължина е сходна с тази на редовите "шестаци".
Всъщност, по чертеж, много от компонентите на агрегата били идентични с тези на вече съществуващите мотори на Mercedes, което щяло да направи производството относително лесно.
Планирани били две версии с 490 к.с./750 Нм и 680 к.с./800 Нм. В крайна сметка обаче, от Mercedes решили да заложат на новия V12, който в този момент бил в заключителна фаза на развойна дейност.
Оставете коментар
Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *