728 x 90

Шофьорска грешка при много от катастрофите с Toyota

    Статия във вестник Wall Street Journal Изминаха пет месеца от началото на разследване, свързано със сигурността на автомобилите, произведени от Toyota и все още представителите на органите по сигурността на САЩ не са открили допълнителни дефекти, различни от тези, които автомобилният производител вече сам е докладвал. При повече от половината катастрофи, анализирани от американското правителство, които

    Статия във вестник Wall Street Journal
     
    Изминаха пет месеца от началото на разследване, свързано със сигурността на автомобилите, произведени от Toyota и все още представителите на органите по сигурността на САЩ не са открили допълнителни дефекти, различни от тези, които автомобилният производител вече сам е докладвал.
    При повече от половината катастрофи, анализирани от американското правителство, които се приписваха на внезапно ускорение, данните от „черните кутии” в автомобилите показват, че шофьорът не е натискал спирачката по време на катастрофата – което показва, че шофьорска грешка може да е причината за инцидента.
    Това са разкритията, които представители
    на Транспортния Департамент на САЩ представиха пред членове на Конгреса във Вторник (10.08.2010). Тези разкрития са първите значими факти от продължаващото правителствено разследване на сервизната кампания на Toyota, засегнала 8,5 милиона автомобила в цял свят от миналата есен.
    Официалните представители подчертаха, че тяхното разследване продължава и може да отнеме месеци преди да завърши. Но данните, поне засега, подкрепят твърдението на Toyota, че електрониката на техните автомобили не е причина за катастрофите.
    Експерти в Националната Администрация по Пътна Безопасност
    (NHTSA, National Highway Traffic Safety Administration) са изследвали 58 автомобила, отбелязани в докладите за внезапно ускорение и откритите данни в 35 от тях показват, че спирачките не са натискани по време на катастрофата. Данните от 9 други автомобили показват, че спирачките са използвани само в последния момент преди удара.
    Докладът не споменава шофьорска грешка като причина за нежеланото ускорение, въпреки че хора, запознати с разследването казват, че откритията сочат грешна употреба на педалите като вероятна причина – по погрешка е натиснат педала на газта вместо на спирачката.
    Оповестяването на предварителните разкрития
    се случва след настояването от Конгреса да се даде публичност на резултатите от разследването на Националната Администрация по Пътна Безопасност (NHTSA) на оплакванията от внезапно ускорение на автомобили Toyota. През юли Wall Street Journal съобщи, че NHTSA е открила доказателства за шофьорска грешка при повечето от автомобилите Toyota, които е изследвала в своето проучване.
    Toyota идентифицира стелките на пода, които могат да задържат педала на газта като една от причините за внезапно ускорение. Друг проблем, който Toyota откри е механизма на педала на газта, който понякога може да се върне по-бавно в изходна позиция. Toyota извика в сервизите си над осем милиона автомобила в целия свят, за да коригира тези проблеми.
    В пет от 58-те автомобила, който NHTSA изследва, черните кутии не са записали данни за състоянието на автомобила в момента на катастрофата. Черните кутии в други 5 автомобила показват, че спирачките са използвани в началото или в средата на катастрофата. В един случай са били натиснати едновременно и спирачката, и газта. Разследващите откриват един случай на продължително натискане на спирачките и заключават, че вероятно стелката на пода е задържала педала на газта.
    В един от случаите NHTSA все още разглежда данните,
     а в друг открива, че записаната информация не е свързана с инцидент, предизвикан от внезапно ускорение.
    „Ограниченото проучване, извършено досега не доведе до идентифицирането на дефекти в сигурността, освен заяждащия педал на газта или задържането на педала от стелките,“ се казва в доклада.
    Toyota съобщи, че тяхното собствено разследване не е открило доказателства за дефекти в електронни компоненти или педали на газта, които да могат да предивикат внезапно ускорение, нещо, което някои защитници на автомобилната безопасност твърдяха.
    Почитаемият Bart Stupak (D., Mich.), председател на надзорния съвет на Комисията за Енергетика и Търговия, който проведе изслушванията за сервизните кампании на Toyota тази година, каза, че докладът не е отговорил на всички въпроси за източниците на катастрофите с автомобили Toyota.

     

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт