728 x 90

Лука ди Монтедземоло хареса Lancia Stratos (+видео)

    Президентът на Ferrari Лука ди Монтедземоло бе един от първите, който седна зад волана на новия суперавтомобил Lancia Stratos, построен върху платформата на Ferrari 430 Scuderia. Двигателят V8 и 6-степенния "робот" на съвременната версия на легендарния италиански автомобил също са взаимствани от модела на "черните кончета". Моторът (510 к.с.) е преработен, но засега не се

    Президентът на Ferrari Лука ди Монтедземоло бе един от първите, който седна зад волана на новия суперавтомобил Lancia Stratos, построен върху платформата на Ferrari 430 Scuderia. Двигателят V8 и 6-степенния "робот" на съвременната версия на легендарния италиански автомобил също са взаимствани от модела на "черните кончета". Моторът (510 к.с.) е преработен, но засега не се съобщават подробности. Освен това, възродената Lancia Stratos е със 108 кг по-лек от Ferrari 430 Scuderia. Автомобилът е създаван в течение на две години от италианското ателие Pininfarina.
    Сега суперколата преминава последния етап от тестове на пистата във Фиорано и именно там Лука ди Монтедземоло се разписа върху първия екземпляр, който ще бъде собственост на Михаел Строшек.
    Прототипът на автомобила – концептуалният Fenomenon NewStratos, бе представен още преди пет години на автосалона в Женева. А концептът на оригиналната Lancia Stratos се появява през 1970 г. Серийното производство на колата, която получава двигател от Ferrari Dino, започва през 1973 година. Спортният автомобил неведнъж е побеждавал в ралита, а три пъти – през 1974, 1975 и 1976 г., е ставал световен шампион.
    Междувременно Pininfarina подготвя и състезателна версия на възродената Lancia Stratos. Тя е разработка на дизайнера Крис Храбалек. Той е наел италианската компания Danisi Engineering, която участваше в неотдавна закритата програма на FIAT Group за подготовка на коли от клас GT2.
    Състезателната версия на Lancia Stratos може да участва в състезанието "24 ч. на Нюрбургринг" след две години, а "гражданската" версия на суперавтомобила ще бъде произведена в лимитирана серия от 25 бройки.
    И докато специалистите от Danisi се занимават с проектирането, то ателие Amalgam вече продава умален модел (1:8) на Lancia Stratos GT2 на цена от $4700.

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт