728 x 90

Два дни журналистическо BMW приключение

BMW България предостави възможност на родните автомобилни журналисти да се докоснат до напредничавата 3-та Серия на производителя в двудневен организиран тест драйв. Мероприятието бе разделено на две части, провели се на 31 октомври и 1 ноември, като всяка от тях включваше презентация на модела в хотел Hilton и пробно шофиране по зададен маршрут. За медиите

BMW България предостави възможност на родните автомобилни журналисти да се докоснат до напредничавата 3-та Серия на производителя в двудневен организиран тест драйв. Мероприятието бе разделено на две части, провели се на 31 октомври и 1 ноември, като всяка от тях включваше презентация на модела в хотел Hilton и пробно шофиране по зададен маршрут. За медиите беше достъпна богата гама от автомобили с дизелови и бензинови двигатели, между които се открояваха двата най-мощни представителя – 330d и 335i. 
Екипът на autoclub.bg успя да изпита възможностите на споменатия 330d в модификация Touring, както и на 320d EfficientDynamics седан. Най-силният дизел в българската гама на возилото беше в ниво на оборудване Luxury, което означаваше, че на борда имахме цветен head-up дисплей, бежов кожен салон, инфотеймънт системата ConnectedDrive с всевъзможни екстри и 8-степенна автоматична скоростна кутия. Всъщност, въпросната трансмисия, бърза и точна в намесите си, ни изненада най-много, тъй като с интерес установихме, че тя не е от типа dual-clutch. За наша радост, 330d с 258 к.с. карахме в началото на теста по маршрута от София до Сопот, минавайки по Подбалканския път. Точно на такъв тип път, осеян с резки завои и дълги прави, машината може да разгърне възможностите си най-добре и да достави истинско удоволствие от шофирането. В доста динамичен режим на „езда“ колата едва надхвърляше потребление на нафта от 7 литра на 100 километра пробег.
На връщане целта ни беше коренно различна – да се движим икономично според всички ограничения на пътя, но все пак – да не се „влачим“ по магистралата от Пловдив до София. За целта използвахме по-слабия дизел 320, който бе в икономичната версия EfficientDynamics. И тук, както при 330d, подаването на въздуха към цилиндрите на мотора се осъществява от две турбини по т.нар. метод на каскадното пълнене. Тази технология дава невероятен резултат и по-спокойният мотор с „едва“ 184 конски сили ускоряваше мигновено, изпреварваше без задъхване и поддържаше скорост от 140 км/час без абсолютно никакво напрежение. Все пак, при такова темпо оборотомерът показва стойност от само 2100 об/мин при движение на осма предавка. Това води и до впечатляваща икономия – 5,2/100 с междуградски планински преход, стотина километра по аутобана и около половин час в софийската лудница.  
Очаквайте скоро подробните ни впечатления и от други моторизации на BMW 3-Series F30.

Ангел Сергеев 

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт