728 x 90

БМВ Серия 3 е "Автомобил на годината" 2013 в България

На стилна церемония в хотел Шератон бяха наградени победителите в традиционната медийна анкета "Автомобил на годината" у нас. Това бе 16-о поред издание на допитването, което се организира от Прес Авто Клуб България,  в който членуват журналисти, разработващи областта на автомобилната тематика. Автомобилите се оценяват по няколко групи от критерии, всеки от които има различна

На стилна церемония в хотел Шератон бяха наградени победителите в традиционната медийна анкета "Автомобил на годината" у нас. Това бе 16-о поред издание на допитването, което се организира от Прес Авто Клуб България,  в който членуват журналисти, разработващи областта на автомобилната тематика. Автомобилите се оценяват по няколко групи от критерии, всеки от които има различна точкова стойтонст: дизайн (интериор и екстериор), задвижване (двигател и, трансмисия), функционалност, удобство, пътно поведение и динамичност, безопасност и цена/предлагане. Във финалната надпревара достигат по пет автомобила, между които се избират и победителите, но поради паритет в точките за първи път тази година до заключитената фаза при леките автомобили достигнаха 8 коли.
С наградата „Автомобил на годината 2013” в България бе отличено новото BMW Серия 3. То спечели в оспорвана конкуренция пред Skoda Rapid и Renault Clio IV. В непосредствена близост до върха останаха Audi A3, Chevrolet Malibu, Citroen DS5, Peugeot 208 и Peugeot 301. Александър Миланов, управител на BMW Group България прие наградата, която му бе връчена лично от министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски.
В категорията 4х4 оспорваната надпревара беше между Citroen C4 Аircross, Great Wall Steed 5, Hyundai Santa Fe, Mazda CX-5 и Peugeot 508 RXH Allroad 4×4. Почетната статуетка и признанието „Автомобил на годината 2013” за България ще носи изцяло новият Hyundai Santa Fe. Наградата получи Стефан Митов, търговски директор на Индустриал комерс.
Минимална бе разликата във финала и при вановете, като Ford B-Max спечели награда за „Ванове и многофункционални автомобили” пред Dacia Lodgy и Opel Zafira и Ford B-Max. Статуетката бе връчена на изпълнителния директор на Мото-Пфое Димо Николов.
Opel Ampera пък спечели най-оспорваната битка в категорията „Еко автомобили”. Електрическият събрат на Chevrolet Volt събра равен брой точки с Lexus GS 450h и взе победата с повече първи места в отделните фишове. Зад тях останаха Peugeot 508 HYbrid4  седан и Toyota Yaris HSD. Наградата на Люба Ганчева (PR manager Opel Southeast Europe) връчи г-н Левон Хампарцумян, главен изпълнителен директор и председател на Управителния съвет на УниКредит Булбанк.
По традиция журналистите определят и още номинации за компании с особен принос през годината за развитието на автомобилният бизнес като цяло в България. Специална награда по време на церемонията бе връчена на българската компанията “Литекс Моторс” за инвестиция на годината в автомобилният бранш. За една година тя успя да изгради дилърска мрежа от 15 представителства в страната, а лекотоварният пикап Great Wall Steed 5 стана най-продавания в сегмента у нас. Иво Деков, директор „Маркетинг” в „Литекс Моторс”, прие наградата. Специална награда „Гориво на годината” получи Лукойл за иновативните си горива „Екто”, които почистват двигателите и повишават мощността. С приза „Застраховател на годината” в автомобилното застраховане бе удостоена застрахователна компания „Булстрад”.
Глобул пък бяха удостоени с награда за приноса си за повишаване на безопасността по пътищята и дългосрочната  кампания  „Шофирай безопасно. Говори с "hands-free!”  Наградата бе връчена от Георги Луканов и получена от Ясен Гуев и пилота Крум Дончев. Уникредит лизинг отнесе приза за „Лизингодател на годината” в автомобилния бранш. Отличието прие Румен Иванчев, главен изпълнителен директор на компанията. Представителството на Bosch за България получи Специална награда за иновации в областта на системите за сигурност и безопасност и за новото поколение ESP (ИЕсПи) – 9 Премиум. Специална награда получи и фирмата ЖЕВКО България, като най-бързо развиващата се логистична компания.
Традиционната награда за PR на годината тази година заслужи Мартина Йорданова от София Франс Ауто.
Провеждането на бляскавата церемония, която за първи път от историята на конкурса е в такъв формат – поименно открито гласуване, стана възможно и благодарение на партньорите от Лазурит 97, Sony, Castrol, MS Yaсhting, Chivas, Маргел и любезните домакини от хотел Шератон. За „сладък” финал на тържеството шеф Ради Стамболов беше сътворил уникална торта във формата на ретро кабрио автомобил.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт