728 x 90

"Дизелгейт" извади Volkswagen от WRC

"Дизелгейт" извади Volkswagen от WRC

Британското списание Autosport съобщи, че Volkswagen напуска световния рали шампионат в края на този сезон, а причината са икономиите, които трябва да прави Volkswagen Group, за да събере пари за последиците от „Дизелгейт”. В неделя VW си гарантира четвъртата поредна световна титла в ралитата, а Себастиен Ожие взе четвъртата си поредни титла при пилотите малко

Британското списание Autosport съобщи, че Volkswagen напуска световния рали шампионат в края на този сезон, а причината са икономиите, които трябва да прави Volkswagen Group, за да събере пари за последиците от „Дизелгейт”.

В неделя VW си гарантира четвъртата поредна световна титла в ралитата, а Себастиен Ожие взе четвъртата си поредни титла при пилотите малко по-рано в хода на сезона.

Слуховете за това, че VW може да напусне WRC се появиха веднага, след като Audi обяви, че ще си тръгне в края на сезона от световния шампионат за издръжливост и „24 часа на Льо Ман” след 18 години в най-трудното състезание на света, в което спечели 13 победи. Audi обаче ще остане в спорта – компанията ще участва във Формула Е като партньор на тима Abt.

Новият тим шеф на VW във WRC Свен Смеетс призна, че има такива слухове, появили се в пресата в Германия, но отказа да коментира дали те имат някакво основание.

Днес бордът на директорите на Volkswagen заседава във Волфсбург и бъдещето на тима в световния рали шампионат е била една от темите за обсъждане. Според източниците на Autosport, решението за напускането на WRC е вече факт и рали "Австралия" този месец ще е последното състезание на тима.

„Дизелгейт” избухна преди повече от година, когато в Щатите откриха, че дизелите на VW са оборудвани със софтуеър, който контролира така работата на двигателя, че при тестове за вредни емисии, моторите да показват по-ниски от реалните резултати. Оказа се, че в реални условия дизелите на VW изхвърлят до 40 пъти повече вредни вещества от заявените.

В много страни продажбите на дизеловите модели на VW и марките на концерна бяха спрени, а компанията обяви, че се насочва към бързото развитие на електромобили, за да загърби проблематичното настояще.

Решението на VW ще направи пазара на пилоти за следващия сезон във WRC изключително интересен, защото Себастиен Ожие, Яри-Мати Латвала и Андреас Микелсен ще трябва да си търсят нови тимове, ако искат да останат в надпреварата.

Догодина във WRC ще участват четири автомобилни производители: Hyundai, Citroen, M-Sport с Ford Fiesta WRC и Toyota. За новия сезон влизат в сила и новите технически правила, които ще направят колите по-мощни и по-зрелищни, а VW вече похарчи милиони за развитието на новия Polo WRC версия 2017 година.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт