728 x 90

Volvo ще произвежда S90 в Китай

Volvo ще произвежда S90 в Китай

Volvo ще премести производството на новия си флагман S90 от Швеция в Китай, откъдето ще изнася автомобили за цял свят, включително и за пазарите в Европа и САЩ. Това решение е част от програмата на Volvo да е първият сред автомобилните премиум производители, който ще успее да създаде глобален производствен и експортен хъб в Китай.

Volvo ще премести производството на новия си флагман S90 от Швеция в Китай, откъдето ще изнася автомобили за цял свят, включително и за пазарите в Европа и САЩ.

Това решение е част от програмата на Volvo да е първият сред автомобилните премиум производители, който ще успее да създаде глобален производствен и експортен хъб в Китай.

През 2015 Volvo стана първият западен производител, започнал да внася в САЩ сглобени в Китай коли от премиум сегмента, като дебютът направи S60 Inscription.

Новината беше съобщена днес в Шанхай, но шефовете на Volvo отказаха да посочат кога точно ще бъде спряно производството на S90 в Торсланда, близо до Гьотеборг. Засега производството на S90 ще върви паралелно в Швеция и в Китай.

Заводът в Дакинг в северната част на Китай ще произвежда версията с дълга база на S90, която ще е за местния пазар и САЩ, като това производство започва сега. Догодина ще стартира и сглобяването на топ версията S90 Excellence, която ще се изнася в цял свят. Произведените в Китай седани S90 ще дебютират на 18 ноември на автомобилното изложение в Гуанджоу.

Версиите S90 за пазарите в Европа и САЩ, които не са с дълга база, ще се сглобяват в Торсланда докато производството на модела не бъде изцяло прехвърлено в Китай.

Също днес от Volvo обявиха, че настоящото и следващото поколение на моделното семейство 60 ще се сглобяват в завод на компанията в Ченду, западен Китай, а новото поколение на моделите 40 ще се произвежда в нов завод в Лукиао, който в момента се строи на 350 километра южно от Шанхай. От компанията не потвърдиха дали тези произвеждани в Китай модели ще се изнасят.

Сериозното налагане на Volvo на пазара в Китай е част от стратегията за съживяване на марката на стойност 11 милиарда долара, изпълнявана от собственика на компанията – холдинга Zhejiang Geely, който купи шведската марка от Ford през 2010 година.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт