Google и дъщерната компания на гиганта Waymo съдят Uber заради открадната технология за автономно придвижване на автомобили, която е била изнесена от бивш служител на Waymo. Скандалът тръгна от Waymo, където случайно научили Uber разполага с лидар технология, която се оказала идентична на тази, разработена от компанията. Искът на Waymo е подаден вчера, като в
Google и дъщерната компания на гиганта Waymo съдят Uber заради открадната технология за автономно придвижване на автомобили, която е била изнесена от бивш служител на Waymo.
Скандалът тръгна от Waymo, където случайно научили Uber разполага с лидар технология, която се оказала идентична на тази, разработена от компанията.
Искът на Waymo е подаден вчера, като в него се обяснява, че бившият служител на Google Антъни Левандовски е копирал 14 000 файла, свързани с тази технология шест седмици преди да напусне компанията, което е станало в края на януари 2016 година.
След като е напуснал Google Левандовски е основал собствена компания за създаване на камиони с автопилот, наречена Otto, а по-късно компанията е купена от Uber.
„Вярваме, че тези действия са част от план, целящ да открадне търговските тайни и интелектуалната собственост на Waymo”, се казва в исковата молба.
От Uber обясниха, че приемат тези обвинения сериозно и ще направят проверка на фактите.
Лидар системата на Waymo е голямата гордост на компанията, която я представи официално на изложението в Детройт през януари. Технологията е развита от специалистите на Waymo и намалява с 90% разходите, свързани със системата за автономно придвижване.
36-годишният Левандовски е влязъл в света на автопилотите през 2004 година, когато представя собствен мотоциклет със система за автономно придвижване, кръстен Ghostrider. През 2007 година той започва работа за Google, като е част от проекта Street View, а след това се прехвърля в екипа за създаването на автономен автомобил на интернет гиганта.
Оставете коментар
Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *