728 x 90

Ще възроди ли Ferrari Dino?

    Шефовете на Ferrari обсъждат идеята за създаването на съвременен еквивалент на модела от 60-те години Dino – компактен спортен автомобил, който да е най-достъпното предложение в гамата на италианците. Засега обаче като че ли надделява мнението, че подобно решение ще увреди ексклузивността на Ferrari като марка. Главният изпълнителен директор на компанията Серджо Маркионе призна, че

    Шефовете на Ferrari обсъждат идеята за създаването на съвременен еквивалент на модела от 60-те години Dino – компактен спортен автомобил, който да е най-достъпното предложение в гамата на италианците. Засега обаче като че ли надделява мнението, че подобно решение ще увреди ексклузивността на Ferrari като марка.

    Главният изпълнителен директор на компанията Серджо Маркионе призна, че босовете на Черните кончета са разделени относно възраждането на Dino и затова съдбата на проекта все още не е ясна.

    Маркионе обясни, че ще е „твърде опасно”, ако базовата цена на най-достъпния модел на Ferrari стане твърде ниска. Освен това, той заяви, че не е сигурен дали по-евтин модел на Ferrari ще привлече точно младите клиенти, тъй като в момента марката има „феноменално млада клиентска база” в Азия.

    Той даде да се разбере, че също не подкрепя идеята за възраждането на Dino, което беше прието като изненада от анализаторите на пазара. Това е интересно развитие на проекта, тъй като предишният президент на Скудерията Лука ди Монтедземоло твърдо беше против, но когато Маркионе го смени през 2015 година се заговори, че Dino може да бъде възроден.

    Целта на Маркионе е да увеличи печалбите на Ferrari с увеличаване на производството, като компанията трябва да прескочи лимита от 10 000 коли годишно производство. Лимит, който са си поставили шефовете на Ferrari, за да бъде запазени „ексклузивността” на марката.

    Маркионе първоначално смяташе, че Dino с V6 мотор като достъпно предложение е ясно, че ще случи, но не се знае точно кога. Очакваше се, че базовата цена на модела ще е 150 000 евро, с около 20% по-ниска от тази на най-евтиния в момента модел на марката – California T (190 000 евро).

    В крайна сметка Маркионе обяви, че решението за съдбата на Dino ще стане ясно в началото на следващата година, когато компанията представи на инвеститорите си плановете си за следващите пет години.

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт