Audi ще пусне в експлоатация завод за синтетичен дизел, а в проекта участват компаниите Ineratec, която произвежда химически реактори и фирмата от енергетиката Energiedienst AG. Първата партида от горивото, което засега носи названието „e-diesel” ще се появи догодина, а капацитетът на производствените мощности е 400 000 литра на година. Пилотният проект за производство на синтетичния
Audi ще пусне в експлоатация завод за синтетичен дизел, а в проекта участват компаниите Ineratec, която произвежда химически реактори и фирмата от енергетиката Energiedienst AG. Първата партида от горивото, което засега носи названието „e-diesel” ще се появи догодина, а капацитетът на производствените мощности е 400 000 литра на година.
Пилотният проект за производство на синтетичния дизел стартира в Лауфенбург, Швейцария, а това е следващата фаза на изследователската работа, спонсорирана от Audi от над 10 години за търсене на изкуствени заместители на природните горива.
Процесът за производство на e-diesel включва добиването на водород чрез електролиза на вода и химическа реакция на водорода с водородния диоксид, взет от атмосферата или от биогенни газове. В последния етап от реакцията въглеводородните съединения се разделят на крайните продукти, като единият от тях е синтетичният дизел.
В Audi смятат, че синтетичният дизел ще е по-ефективен от обикновения, тъй като на практика при изгарянето му не се отделят вредни вещества. Следващата стъпка в изследванията ще е производството на синтетичен бензин.
През 2013 година компанията представи версия на A3 Sportback g-tron, която вървеше на синтетичен метан, който в Audi наричат e-gas. Този метан се добива от възобновяеми енергийни източници, отново при електролиза на вода.
Оставете коментар
Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *