Бъдещето на дизеловите автомобили остава неясно, обясни големият бос на Renault-Nissan Карлос Гон на Световния икономически форум в Давос. Там той представи плановете на автомобилния производител да си сътрудничи с компании като Uber и Amazon при развитието и налагането на автономните автомобили. Но това са проекти, насочени към бъдещето, докато дизелите са част от реалността.
Бъдещето на дизеловите автомобили остава неясно, обясни големият бос на Renault-Nissan Карлос Гон на Световния икономически форум в Давос.
Там той представи плановете на автомобилния производител да си сътрудничи с компании като Uber и Amazon при развитието и налагането на автономните автомобили. Но това са проекти, насочени към бъдещето, докато дизелите са част от реалността. И Гон няма големи надежди за тях.
Години наред дизеловите автомобили доминираха пазара в Европа заради по-ниския си разход и по-ниските данъци, но това вече се променя.
„Скоро делът на дизелите на европейския пазар ще падне под 40% – прогнозира Гон. – Това принуждава автомобилните производители да се адаптират към новата реалност и постоянно да увеличават инвестициите в по-чисти технологии.”
През 2017 година за първи път от 2009 насам продажбите на бензинови автомобили в Европа надминаха тези на дизелите, сочат данните на ACEA. Делът на новите дизели в Европа през миналата година спадна до 46,3 процента и се очаква да продължи да спада, както посочи Гон.
Оставете коментар
Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *