728 x 90

Може ли Aston Martin да детронира Porsche?

Може ли Aston Martin да детронира Porsche?

Броени дни, след като Porsche обяви новия абсолютен рекорд на Северната дъга на „Нюрбургринг”, постигнат от Тимо Бернхард зад волана на прототипа 919 Hybrid Evo, от Aston Martin дойде заканата, че това постижение може да бъде подобрено. Бернхард подобри рекорда на Щефан Белоф от 1983 година, а според Кристиан Хорнър, който е шеф на тима

Броени дни, след като Porsche обяви новия абсолютен рекорд на Северната дъга на „Нюрбургринг”, постигнат от Тимо Бернхард зад волана на прототипа 919 Hybrid Evo, от Aston Martin дойде заканата, че това постижение може да бъде подобрено.

Бернхард подобри рекорда на Щефан Белоф от 1983 година, а според Кристиан Хорнър, който е шеф на тима на Red Bull във Формула 1, новият Valkyrie AMR Pro ще се справи с постижението на 919.

Така че, строго погледнато от Aston Martin още не са изявили амбициите си, но британската марка е сред спонсорите на тима, ръководен от Хорнър, а Valkyrie е разработен съвместно с Red Bull и с решаващото участие на гения на дизайна във Формула 1 Ейдриън Нюи.

Бернхард постигна 5.19,546 минути за обиколка с дължина 20 километра, като подобри постижението на Белоф с 956C с 52 секунди.

„Проблемът е, че еволюцията на прототипа 919 от LMP1 подобри и рекорда на „Спа”, който беше поставен от автомобил от Формула 1 – коментира Хорнър пред сайта RaceFans. – Не съм сигурен дали болид от Формула 1 може да се справи по-добре на Северната дъга. Но мисля, че пистовата версия на Valkyrie определено ще е претендент за нов рекорд на това трасе. Това обаче ще стане след няколко години, тъй като проектът все още е на етап чертежи, но ще съм изненадан ако версията AMR Pro не притежава потенциала да подобри рекорда.”

Проектът Valkyrie беше представен миналата година, като от Aston Martin обещаха динамика и скорост, която да съперничи на тази на болидите от Формула 1. Става въпрос за хиперавтомобил с тегло 1000 кг, мощност 1100 конски сили, идващи от 6,5-литров V12 мотор, който работи съвместно със система KERS. С аеродинамична конфигурация с високо ниво на притискане максималната скорост на Valkyrie трябва да 362 км/ч, а във варианта с по-малко притискане тя отскача на 402 км/ч.

Производствената серия на пистовия вариант ще е от 25 коли, всяка една на цена 3,2 милиона долара, а дебютът на модела е насрочен за 2020 година. „Обикновените” бройки Valkyrie ще са 150, като всичките 175 коли са вече продадени на зелено.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт