728 x 90

Колите на BMW, Ford и PSA могат да общуват помежду си

Технологията, позволяваща на автомобилите да си „говорят” един с друг и да обменят информация има всички шансове да изпревари на световния пазар масовизацията на електромобилите и автономните автомобили. Най-общо технологията носи името V2X (Vehicle To Everything) и се разработва от няколко софтуеърни и комуникационни компании, като в последните години в надпреварата се включиха и автомобилните

Технологията, позволяваща на автомобилите да си „говорят” един с друг и да обменят информация има всички шансове да изпревари на световния пазар масовизацията на електромобилите и автономните автомобили.

Най-общо технологията носи името V2X (Vehicle To Everything) и се разработва от няколко софтуеърни и комуникационни компании, като в последните години в надпреварата се включиха и автомобилните гиганти. Преди две години Audi, BMW и Daimler се съюзиха с Ericsson, Huawei и Qualcomm, за да създадат 5G Automotive Association или 5GAA.

И тази седмица в Париж 5GAA демонстрира първите резултати от работата си заедно с помощта на Ford и PSA. Накратко, автомобилите на различни марки вече могат лесно да комуникират помежду си, дори на места, където мобилните телефони нямат покритие.

Когато V2X се наложи масово, технологията ще позволява на автомобилите да се предупреждават един друг, че се приближават, да общуват с пътните знаци и дори с мобилните устройства на намиращите се наблизо пешеходци.

Целта на 5GAA е да покаже, че с помощта на V2X трафикът става по-безопасен и по-ефективен.

Тестовете са били проведени с електрически скутери на BMW, както и с леки автомобили на Ford, PSA и BMW, като всички возила са били оборудвани с чипове Qualcomm 9150 C-V2X, а софтуеърът за управление на системата идва от Savari.

Предполага се, че V2X ще излезе на световния пазар през 2020 година.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт