Volvo Group започна изпитания на специализирана тежка техника, снабдена с електрически двигатели и системи за автоматично управление. Тестовете, които ще продължат 10 седмици, започнаха на кариера недалеч от Гьотеборг. Изпитателният парк се състои от осем електрически безпилотни самосвали HX2 с електрическа тяга, 70-тонен ескаватор EX1 с дизелово-електрическа установка, както и прототип на хибриден челен товарач
Volvo Group започна изпитания на специализирана тежка техника, снабдена с електрически двигатели и системи за автоматично управление. Тестовете, които ще продължат 10 седмици, започнаха на кариера недалеч от Гьотеборг.
Изпитателният парк се състои от осем електрически безпилотни самосвали HX2 с електрическа тяга, 70-тонен ескаватор EX1 с дизелово-електрическа установка, както и прототип на хибриден челен товарач LX1. Основната задача на инженерите е да намалят количеството на вредните емисии по време на тестовете, както и да снижат разходите за експлоатация на оборудването с около една четвърт.
По-рано Volvo Trucks и шведската компания за рециклиране на отпадъци Renovo започнаха да тестват камион за боклук с автоматични системи за управление. Безпилотникът е изграден въз основа на камиона Volvo FM 330, оборудван е с GPS-навигатор, сензорна система и оптичен лазерен далекомер LiDAR.
Когато камионът за боклук за първи път излиза на непознат терен се управлява от водач. Системата обаче запаметява околната среда, създава виртуална карта с местоположението на кофите за боклук и след това шофьорът става излишен.
Оставете коментар
Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *