728 x 90

Защо Aston Martin се отказа от Формула 1

    Макар и очаквано, съобщението на Aston Martin, че компанията се отказва от плановете си да прави двигател за Формула 1, беше една от неприятните новини в края на настоящия сезон. Сега главният изпълнителен директор на компанията Анди Палмър даде повече подробности за това решение. Aston Martin е основен спонсор на тима на Red Bull във

    Макар и очаквано, съобщението на Aston Martin, че компанията се отказва от плановете си да прави двигател за Формула 1, беше една от неприятните новини в края на настоящия сезон.

    Сега главният изпълнителен директор на компанията Анди Палмър даде повече подробности за това решение.

    Aston Martin е основен спонсор на тима на Red Bull във Формула 1 и догодина ще участва в германския пистов шампионат за туристически автомобили DTM, но програмата за мотори се е оказала твърде скъпо начинание.

    „Имаше един период, в който изглеждаше, че ще има промяна на двигателите във Формула 1 – обясни Палмър. – Тогава проучвахме възможността да стартираме програма за собствени мотори и хибридни системи за световния шампионат.

    „След това обаче собственикът на шампионата Liberty Media промени мнението си и стана ясно, че сегашните задвижващи системи ще се използват още няколко сезона и ние се отказахме.”

    Тази година имаше обсъждане на новата формула за двигателите, която трябваше да влезе в сила за сезон 2021, като на срещите присъстваха представители на Aston Martin и Porsche. Актуалните 1,6-литрови V6 мотори, които работят с две хибридни системи вече са на психологическата граница от 1000 конски сили, но тимовете се оплакват че са твърде скъпи и сложни.

    Срещу промяната при двигателите се обявиха сегашните доставчици на мотори Mercedes, Ferrari, Renault и Honda, които се опасяват, че разходите им ще скочат твърде много, ако се наложи за 2021 да правят нови двигатели. Така че най-вероятно тази конфигурация на задвижването във Формула 1 ще се запази поне до 2023 година, като ще залегне и новото Споразумение „Конкорд”, което трябва да влезе в сила от 2021 година нататък.

    Все пак се очаква някакво опростяване на задвижващите системи, които обаче да доведе до минимални промени в тях и съответно до по-скромни разходи на доставчиците.

    Новата турбо ера във Формула 1 стартира през 2014 година, като в нея победите досега са спечелили само пилоти на трите най-големи тима Mecedes, Ferrari и Red Bull, а Mercedes запис по пет поредни титли при пилотите и конструкторите в тези пет години.

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт