728 x 90

Губи ли Ford битката за пазара на пикапи в Щатите?

    През ноември Ford отчете спад с 0,9% на продажбите на пикапи от серията F – най-силното моделно семейство на марката, като точната им бройка за миналия месец е 72 102 продадени коли. Скромен спад на продажбите, който обаче разтревожи анализаторите и дори акционерите във Ford, като се има предвид, че пазарът на SUV модели и

    През ноември Ford отчете спад с 0,9% на продажбите на пикапи от серията F – най-силното моделно семейство на марката, като точната им бройка за миналия месец е 72 102 продадени коли.

    Скромен спад на продажбите, който обаче разтревожи анализаторите и дори акционерите във Ford, като се има предвид, че пазарът на SUV модели и пикапи в Щатите е този, който години наред бележи ръст. Реакцията на компанията беше бърза – от Ford уточниха, че 72 102 продадени пикапа за един месец са много продажби и обявиха, че ноември е бил деветият пореден месец, в който моделното семейство на серията F постига над 70 000 продажби.

    Това обаче не е особено успокояващо, като се има предвид, че през ноември пазарът на пълноразмерни пикапи в Щатите е нараснал с 8,4%. Кой тогава печели от ръста на пазара, след като продажбите на Ford спадат?

    Най-краткият отговор на този въпрос е FIAT Chrysler Automobiles (FCA). Компанията записва силна година на много фронтове и пазарът на пикапи в Щатите е един от тях. За ноември ръстът на продажби на пикапите Ram на FCA е 42%, като компанията успешно разпродава возила от моделната 2018 година, с отстъпка естествено, а в същото време търсенето на новия Ram 1500 за моделната 2019 също е много силно.

    Ноември се оказа добър месец и за General Motors, въпреки че гигантът вече не обявява месечните си продажби. Но според изчисленията на Automotive News, продажбите на Chevrolet Silverado и GMC Sierra са нараснали общо с 8,2%.

    Ford остава пазарен лидер при пикапите, F-серията беше най-продаваният модел и през ноември, а пазарът на големи пикапи в Щатите продължава да расте. Ford обаче не успява да се възползва от този ръст, за разлика от своите съперници.

    Но има и нещо друго – Ford не участва в кампанията за агресивни отстъпки на колите от моделната 2018 година. GM и FCA правят точно това – предлагат нови пикапи за моделната 2019 и заедно с тях организират и агресивна разпродажба на предишните модели, допълнена с отстъпки. От Ford потвърдиха, че средната цена на пикап от F-серията през ноември при поръчките при дилърите е била 47 000 долара, което е с 1800 долара повече от средната цена на пикапите на другите марки на пазара.

    И да не забравяме, че F-150 беше напълно нов пикап за моделната 2015 година и оттогава насам периодично получава освежаване и отделни подобрения. Напълно новият F-150 ще се появи при дилърите през 2020 година, като дотогава е важно Ford да не изпусне лидерската позиция на пазара.

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт