728 x 90

Bridgestone купи част от TomTom за 910 милиона евро

    Японската компания Bridgestone купи част от TomTom за 910 милиона евро, като сделката ще позволи на холандската фирма, известна с навигационните си услуги, да продължи борбата с Google на полето на дигиталните карти. Bridgestone купува звеното на TomTom за телематични услуги – TomTom Telematics, с чиято помощ компаниите имат възможност да управляват по-добре автомобилните си

    Японската компания Bridgestone купи част от TomTom за 910 милиона евро, като сделката ще позволи на холандската фирма, известна с навигационните си услуги, да продължи борбата с Google на полето на дигиталните карти.

    Bridgestone купува звеното на TomTom за телематични услуги – TomTom Telematics, с чиято помощ компаниите имат възможност да управляват по-добре автомобилните си флоти, като получават възможност не само да знаят във всеки един момент къде се намира определена кола в реално време, но и да събират информация за работните навици на шофьорите при изпълнение на задачите им.

    Още преди няколко месеца се появи информация, че в TomTom се обсъжда продажбата на бизнеса с телематични услуги, като се предполагаше, че цената му ще е около 700 милиона евро. От TomTom редовно отричат, че продажбата на тази дивизия има пряка връзка с все по-сериозната конкуренция с Google в областта на електронните карти и навигационните услуги.

    С тази сделка Bridgestone, който е най-големият производител на гуми в света придобива водещия доставчик на дигитални решения за автопаркове в Европа.

    От TomTom заявиха, че 750 милиона евро от сумата, платена за подразделението Telematics ще отиде за акционерите, а останалите 160 милиона ще бъдат използвани за развитието на бизнеса на компанията с дигитални карти и навигация.

    Преди сделката пазарната капитализация на TomTom беше 1,89 милиарда евро, като почти половината от нея се падаше на TomTom Telematics.

    TomTom Telematics водач в индустрия с двуцифрен растеж, се вписва на стратегическо ниво в Bridgestone, тъй като разполага с голяма и нарастваща потребителска база с 860 000 превозни средства, от които повече от две трети са тежкотоварни. Компанията има специално разработена система за преминаване към пазара и първокласни дигитални услуги, включително WebFleet и NextFleet. Силните основни технологии, базирани на анализ на данни, разчитат на отворена, мащабируема, сигурна cloud платформа. TomTom обработва средно над 800 милиона GPS позиции, 3,3 милиона пътувания и 200 милиона входящи съобщения на ден.

    От Bridgestone обявиха, че японският гигант разполага с перфектния набор от услуги, за да ускори бизнеса на TomTom Telematics. Компанията може да се възползва от силната пазарна стойност на марката, голямата клиентска база, предпочитаният статут на доставчик в много от водещите световни производители на автомобили и автопаркове, и 2,600 точки за продажба в EMEA. Освен това, Bridgestone разполага с водещи за индустрията инвестиции в научноизследователската и развойна дейност и с дигитален гараж, базиран в Рим, посветен на развиването на решения за дигитална мобилност.

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт