728 x 90

Jaguar Land Rover донесе рекордни загуби на Tata

    Jaguar Land Rover донесе рекордни загуби на Tata Motors – почти 4 милиарда долара за последното тримесечие, като това е най-голямата загуба в корпоративната история на Индия, обяви агенция Reuters. Основната причина за това е спадът на продажбите на JLR в Китай, а акциите на индийската компания поевтиняха с 30% след обявяването на резултатите. От

    Jaguar Land Rover донесе рекордни загуби на Tata Motors – почти 4 милиарда долара за последното тримесечие, като това е най-голямата загуба в корпоративната история на Индия, обяви агенция Reuters. Основната причина за това е спадът на продажбите на JLR в Китай, а акциите на индийската компания поевтиняха с 30% след обявяването на резултатите.

    От Tata Motors вече предупредиха, че JLR най-вероятно ще завърши цялата 2019 година на загуба, въпреки че това е поделението, което носи най-много приходи на компанията-майка.

    Продажбите на JLR в Китай спаднаха почти наполовина, а най-големият автомобилен пазар в света записа намаляване на продажбите за първи път от 90-те години насам. Другите причини за слабото представяне на JLR са притесненията около Брекзит – на Острова и в Европа, както и спадът в търсенето на дизелови автомобили на Стария континент.

    Tata Motors обяви загуба в размер на 3,8 милиарда долара за третото тримесечие на финансовата година, което е над половината от пазарната капитализация на фирмата от 6,1 милиарда долара. Основната причина за тази загуба са резултатите на JLR, потвърдиха от компанията. Интересното е, че анализаторите очакваха, че Tata ще обяви печалба за този период.

    От компанията обявиха, че взимат „ясни и решителни действия, за да върнат конкурентноспособността на JLR, да намалят разходите и да подобрят приходите на компанията”. Предстоят и промени на стратегията за китайския пазар, допълниха от Tata.

    „Окуражени сме от търсенето на освежените Range Rover и Range Rover Sport – обясни главният търговски директор на JLR Феликс Браутигам. – По-късно през това тримесечие ще започнат доставките на новия Evoque, така че се надяваме да добро представяне.”

    Този път обаче анализаторите обявиха, че очакват проблемите на JLR в Китай да продължат, тъй като там се очаква забавяне на икономиката, както и на пазара на нови коли. За януари продажбите на JLR са спаднали с 11%, а прогнозите са, че до края на финансовата година този тренд трудно ще бъде обърнат.

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт