728 x 90

Хиперавтомобил с 5000 к.с? Разпродаден за 2 години напред

    Devel Motors обяви, че списъкът с чакащи за хиперавтомобила Devel Sixteen е запълнил производствения капацитет на компанията за 2 години напред. Цената на Sixteen стартира от 1,6 милиона долара, а мощността на чудовищния автомобил е 5000 конски сили. От компанията уточниха, че подбират много внимателно клиентите си и това, че някой има много пари изобщо

    Devel Motors обяви, че списъкът с чакащи за хиперавтомобила Devel Sixteen е запълнил производствения капацитет на компанията за 2 години напред. Цената на Sixteen стартира от 1,6 милиона долара, а мощността на чудовищния автомобил е 5000 конски сили. От компанията уточниха, че подбират много внимателно клиентите си и това, че някой има много пари изобщо не му гарантира, че ще се сдобие със Sixteen.

    Президентът на Devel Motors Маджид Ал-Атар се оплака пред Cool Hunting, че ОАЕ, където е централата на компанията, е много трудно да изпъкнеш сред производителите и дилърите на супер- и хиперавтомобили по простата причина, че местните клиенти са доста разглезени.

    Затова и проектът Sixteen е толкова амбициозен – автомобилът получи 12,3-литров V16 двигател от драгстер, а в компанията са успели да „обуздаят” мотора, за да може да се кара по-дълго време и с по-скромно натоварване.

    Моторът, който е в основата на Sixteen, е дело на Steve Morris Engines и има мощност 5007 конски сили и 4771 Nm максимален въртящ момент. Максималната скорост на Sixteen също е абсурдна – 515 конски сили, а ускорението от 0 до 100 км/ч става за 1,8 секунди.

    Ал-Атари също така уточни, че капарирането и запазването на колите става на принципа „Автомобилът избира собственика”, т.е освен пари клиентът на Devel Motors трябва да притежава и умения, за да се справи с мощността на този автомобил.

    Все още обаче няма яснота как в Devel ще преодолеят техническите трудности, които през ноември на практика спряха работата по проекта Sixteen. Тогава от разработването на автомобила се оттегли основният технически партньор на Devel – Manifattura Automobili Torino (MAT), тъй като се оказа, че компанията не може да довърши разработката на системата за охлаждане на чудовищния двигател. Освен това се оказа, че от MAT не могат да дадат гаранции за поведението на колата и буквално удържането й на пътя при скорост над 480 км/ч.

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт