BMW може да премести производството на Mini извън Великобритания, ако се стигне до Брекзит без сделка, съобщи агенция Reuters. Тези мерки могат да засегнат и производството на двигатели на BMW на Острова. Предупреждението на BMW е поредното напомняне към британските политици, че автомобилната индустрия иска яснота и предвидимост относно раздялата с ЕС, както и правила
BMW може да премести производството на Mini извън Великобритания, ако се стигне до Брекзит без сделка, съобщи агенция Reuters. Тези мерки могат да засегнат и производството на двигатели на BMW на Острова.
Предупреждението на BMW е поредното напомняне към британските политици, че автомобилната индустрия иска яснота и предвидимост относно раздялата с ЕС, както и правила за търговията с Европа след напускането на съюза.
Великобритания, петата по големина икономика в света, трябва да напусне ЕС на 29 март, но Лондон и Брюксел все още не са се споразумели за условията, при които ще се случи това.
„По отношение на двигателите имаме възможности за маневри, тъй като можем да разчитаме и на Steyr в Австрия – обясни Петер Шварценбауер, шеф на Mini. – Но се налага да се направят някои промени там.”
BMW произвежда 375 000 двигателя годишно в Хамс Хол, Централна Англия и все още не е решено дали това производство да бъде преместено в Австрия.
Шварценбауер беше доста по-лаконичен относно евентуално преместване на производството на Mini извън Великобритания, но потвърди, че „най-малкото тази възможност трябва да бъде обмислена и разгледана”. Mini се провежда в Оксфорд и ако Великобритания загуби производството на една от автомобилните си легенди, това ще има сериозни последствия за страната. BMW планира да затвори завода в Оксфорд за 1 месец от 1 април, за да неутрализира първите преки последици от Брекзит, без значение как ще бъде осъществено напускането на ЕС.
В последните месеци компаниите една по една напускат някога процъфтяващата британска автомобилна индустрия. Nissan се отказа да произвежда новия X-Trail в завода си в Съндърланд, а Honda направо обяви, че ще затвори завода си във Великобритания. Заедно с това продажбите на нови коли на Острова намаляват, инвестициите в индустрията също се свиват, както и производственият капацитет на британските заводи.
Оставете коментар
Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *